Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Har jeg krav på penger tilbake fra utleier?

Thessi

Anbefalte innlegg

Hei.

Tidligere i juli inngikk jeg og 2 andre venner en leiekontakt om en leilighet. Vi hadde ingen mulighet til å se den på visning, noe utleier mente var greit. Jeg var den eneste av oss som møtte utleieren for å gå igjennom kontrakten og undertegne. Dette ble gjort før vi skulle flytte.

I leiekontrakten stod det at vi fikk leiligheten fra 1.juli, og vi betalte dermed leie for juli også, selv om ingen av oss fikk flyttet før i august. Det som nå har skjedd er at når jeg skulle kjøre mitt første flyttelass til leiligheten, så var det noen andre enn oss som bodde der. Så vi betalte jo nesten for at en annen skulle bo der i juli måned.

Når vi så kom inn i leiligheten var den absolutt ikke slik den var framstilt på www.finn.no eller over mailer med utleieren. Jeg ble fortalt at rommmen var 12-14 kvm, mens i realiteten var de kanskje 9 kvm. Når jeg skulle se på alle rommene i leiligheten er det ett rom som ligger på loftet. Rommet på loftet var ikke slik det var framstilt, veggene og gulvet på dette rommet hadde sprekker i seg. (ikke at jeg vet mye om det, men det minnet meg om sprekker som ofte oppstår på baderom grunnet fukt.)

Det har nå endt med at jeg har trekt meg fra kontrakten, fordi det ikke er gode nok leveforhold der.

Har jeg noen rett til å få igjen pengene som ble betalt inn for juli måned?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...