Gå til innhold

BK: På kryss og tvers, med stort og smått...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt usikker på hva jeg mener om dette bilde. Tenker mest på om det skulle vært litt lysere eller mørkere. Nå ble det litt midtimellom, litt matt i farger og lys. Kompen var ikke direkte hardtslående. Men så er det utrolig vanskelig å stå på land å komponere tre ferjer som man ikke har den minste kontroll på:)

Lenke til kommentar

Tusind tak for dit bidrag til temadagen Ronnsol.

Billede: "På kryss og tvers, med stort og smått..."

Hvilke styrker ser jeg i billedet?

Et forsøg på at fortælle historien om en tæt færgetrafik.

Gode stemningsfyldte maritime farver. God eksponering.

Hvilke svagheder ser jeg i billedet?

En noget forvirrende komposition der vil for meget.

Hvilke muligheder ser jeg for at gøre billedet bedre?

Hvis du vil optimere kompositionen må du gøre et valg: Endten drejer det sig om de 3 færger og du må fravælge det flotte parti til højre, alternativt nøjes med de 2 færger -og modificere historien lidt - i begge situationer med Hurtigruten som fokuspunkt. Jeg ville nok vælge alternativet.

Forsøge at tage flere billeder, hvor du har færgerne i en bedre indbyrdes placering.

Hvad er mit helheds indtryk af billedet?

Fint billede der beskriver færgetrafikken i naturen omkring Molde

Omsat til Digit score:

5 Sammenhæng mellem billede og titel/beskrivelse

3 Komposition

3 Håndtering af teknik

3 Personlig subjektiv vurdering

3 Samlet score

Lenke til kommentar

Flott landskap med nydelig lys til høyre. Skarpt og fint av hurtigruta. Blir litt mye hav nede men vanskelig med kutt uten å få bildet for smalt, men ville nok kuttet litt likevel. Hurtigruta er midtstilt. Tror eneste måten å unngå det på, er å ha tatt bildere noe tidligere mens båten enda var mer til høyre. Uansett ikke lett å dirigere båten dit man vil uten å ha planlagt godt i forveien. Det er tydelig overskyet og grått vær, og dette gjenspeiles i bildet. Riktig stemning ut fra hva man ser. Fint bidrag til temadagen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...