Gå til innhold

kjøpe bærbar! er det lurt når eg bruker den mest til spill?

hl2

Anbefalte innlegg

Eg studerer veldig på om det lønner seg og kjøpe ein bærbarpc etter sommeren.

Eg kommer til og kjøpe enten bærbar eller stasjoner... eg vill helst ha bærbar men eg føler at det ikke er det rette og kjøpe når eg kommer til og bruke den mest til spilling.

hva anbefaler dere? bærbar eller stasjoner ?

pris runt 15000 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må se på hvilke behov du har; skal du bruke PCen til skolearbied... Kanskje til foredrag? Det er veldig behagelig å kunne sitte et annet sted enn på "datarommet/soverommet" når en skal gjøre ferdig en innleveringsoppgave. Dessuten så vil en bærbar PC også fungere som en "bok", da du kan ta med deg PCen hvor som helst (kanskje det ikke alltid er så kult å sitte på den stasjonære maskinen og lese en 1000-siders PDF som handler om nettverksadministrering i Linux ;-) ).

Siden du liker å spille, så vil en stasjonær maskin gi deg langt mer for pengene - sett at du bare vil spille, og du ikke har noe som helst behov for å være mobil. På en annen side: Dagens skrivebordserstattere har relativt gode grafikkløsninger (Radeon 9000, Geforce 420Go ->), og du vil ikke få noen problemer med dagens spill, eller morgendagens spill (men du må kanskje sette ned detaljgraden). Begge de nevne grafikkbrikkene Radeon 9000 og Geforce4 Mobile danker lett ut Geforce 3 Ti500 (skulle ikke doom3 kunne kjøres brukbart med et geforce3?). Jeg kjøpte nylig en Amilio d8820, og jeg har ingen problemer med å spille Mafia, Max Payne, MOH:AA, Fs2k2, Morrowind, Gabriel Knight 3 ( :-D ) osv... Pris? 14k pluss frakt hvis du kjøper den på komplett eller pcutstyr. Det er en veldig god maskini forhold til prisen, og hvis du kjøper litt mer RAM (det følger bare med 256 :-( ), så er den også en relativt bra spillemaskin. Men for 14k får du også stasjonær kickass gamer-PC...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...