Gå til innhold

Hjelp! D5100 vil ikke starte!

Anbefalte innlegg

Kjøpte for cirka 1 måned siden en Nikon D5100. Nå når jeg er på ferie på Kreta velger selvfølgelig kameraet mitt å fuske. Var ute og gikk, helt normal temp. her (ca. 32) da kameraet plutselig ikke ville skru seg på da jeg skulle ta bilde. Tenkte at det mest sannsynligvis bare var batteriet som var tomt, så jeg laddet det da jeg kom på hotellrommet. Da jeg forsøkte å starte kameraet med nyladdet batteri skjedde det ingenting, og da mener jeg absolutt ingenting. Ikke en eneste lyd eller lys reagerte. Jeg prøvde da å benytte meg av de to reset-knappene i tro om at kanskje det var noe tull med systemet. Men dessverre viser det seg visst at problemet er verre enn først antatt. Noen som har en anelse om hva som er feil, evt. hva jeg kan gjøre for å fikse dette slik at jeg faktisk får benyttet meg av kameraet mitt her nede?

-ThorR

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har fått indikasjon på at batteriet faktisk har blitt ladet ?

Ta av objektivet og prøv å start kameraet uten objektivet påsatt, gjør det samme med minnekortet, sjekk også at ingen knotter/brytere sitter fast så de overstyrer on/off bryteren.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Du har fått indikasjon på at batteriet faktisk har blitt ladet ?

Ta av objektivet og prøv å start kameraet uten objektivet påsatt, gjør det samme med minnekortet, sjekk også at ingen knotter/brytere sitter fast så de overstyrer on/off bryteren.

Da jeg satte batteriet til ladding blinket lyset som betyr at det ladder. Tok det da lampen lyser konstant som indikerer at batteriet er fullt.

Prøvde å ta av objektivet, og oppdaget at speilet var låst av en eller annen grunn. Det rare er at kameraet responderer på ingen måte når man trykker på uansett knappkombinasjon eller lignende. Ingen av knappene satt fast heller, og minnebrikken utgjorde ingen forskjell. :/

Lenke til kommentar

Har du prøvd å resette kamera ved å holde inne Quality og +/- exposure knappene i 3 sec?

På Nikon D5100 står det på Nikon sine sider at det er meny-knappen og info-knappen som er markert med grønne prikker som benyttes for å tilbakestille til fabrikk innstillingene. Har forsøkt å holde disse inne flere ganger uten noen som helst reaksjon.

Lenke til kommentar

Tror nok batteriet mitt har tatt kvelden. Prøver å finne tak i ett sted her nede som selger såpass nye kamera, men Kreta ligger ca. 10 år etter på elektronikk fronten virker det som.. Skal se om jeg ikke får tak i batteri i en av de litt større byene her, Chania eller Heraklion. Forhåpentligvis får jeg tak i ett batteri, og at det er det som er årsaken! :-) Men utrolig dårlig timing hvertfall, midt i ferien og greier! :-P

Endret av ThorR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...