LFL Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Jeg er ferdig med VG1 studiespesialisering, og er dermed også ferdig med all engelskundervisning. Jeg fikk en sterk femmer i standpunkt og skulle gjerne fortsatt med internasjonal engelsk nå dette skoleåret, men p.g.a. fagkombinasjonen min så går ikke dette. Allikevel vil jeg fortsette å forbedre engelsken min de neste årene. Jeg vurderer sterkt å studere i utlandet etter VGS og føler kanskje at det er nødvendig å forbedre engelskkunnskapene før dette, ihvertfall holde dem ved like. Jeg trenger tips til hvordan jeg kan bli bedre. Jeg prøver å hele tiden ha en engelsk bok jeg leser, men ut over dette vet jeg ikke helt hvilke grep jeg skal ta. Jeg vurderer å skaffe meg lærebøkene som brukes i internasjonal engelsk på skolen og lese meg gjennom stoffet på egenhånd, kan dette være en god idé eller får jeg ikke så mye ut av det? Kom med alle tips dere måtte ha, og på forhånd takk! Lenke til kommentar
xaco Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Jeg er ferdig med VG1 studiespesialisering, og er dermed også ferdig med all engelskundervisning. Jeg fikk en sterk femmer i standpunkt og skulle gjerne fortsatt med internasjonal engelsk nå dette skoleåret, men p.g.a. fagkombinasjonen min så går ikke dette. Allikevel vil jeg fortsette å forbedre engelsken min de neste årene. Jeg vurderer sterkt å studere i utlandet etter VGS og føler kanskje at det er nødvendig å forbedre engelskkunnskapene før dette, ihvertfall holde dem ved like. Jeg trenger tips til hvordan jeg kan bli bedre. Jeg prøver å hele tiden ha en engelsk bok jeg leser, men ut over dette vet jeg ikke helt hvilke grep jeg skal ta. Jeg vurderer å skaffe meg lærebøkene som brukes i internasjonal engelsk på skolen og lese meg gjennom stoffet på egenhånd, kan dette være en god idé eller får jeg ikke så mye ut av det? Kom med alle tips dere måtte ha, og på forhånd takk! Så lenge du holder engelsken din vedlike. Snakker, leser, hører(se film uten rulletekst f.eks) og skriver engelsk. Så vil du mest sannsynlig holde engelsken vedlike. Bruker du den ikke så vil du begynne å glemme den. Så mitt tips i alle fall er at du må fortsette å bruke den. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Beste maten a bli bedre i engelsk pa er rett a slett a dra til et engelskspraklig land for a praktisere spraket. Internasjonal engelsk ligner mye pa engelskfaget i VG1 bortsett fra at det ikke er grammatikkundervisning overhodet. Lenke til kommentar
LFL Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Ingen konkrete tips for å bli bedre altså? Har selvfølgelig ikke mulighet til å stikke til utlandet med det først. Lenke til kommentar
Kvassbert Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 1. Les bøker. Gjerne mer kompliserte enn de du leser nå, uansett hva det måtte være. 2. Snakk engelsk 3. Skriv engelsk. Kanskje du kan få deg en engelskspråklig blogg eller no? Lenke til kommentar
M4RKU5 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Se filmer uten teksting, les bøker (Slik som nevnt tidligere), hør på engelsk musikk osv. Språkreise kan også anbefales Lenke til kommentar
stifa Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Beste maten a bli bedre i engelsk pa er rett a slett a dra til et engelskspraklig land for a praktisere spraket. Internasjonal engelsk ligner mye pa engelskfaget i VG1 bortsett fra at det ikke er grammatikkundervisning overhodet. Dette er usant. Det var litt lite fokus på det, men det var der. Jeg er, derimot, enig forøvrig med det du skriver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå