enden Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Tidligere eier av huset vårt hadde hengt opp et wire-system fra IKEA på badet, og med tanke på materialer og utforming er dette egentlig det ideelle for lysfordeling. Nå har selve pærefestet smelta på satelitt nummer tre, så nå er jeg lei IKEA. Ikke får jeg tak i flere heller - sikkert en grunn til det. Hvordan er det egentlig å bruke wire-systemer på bad? Jeg tviler på at IKEA-greiene var godkjent, og jeg kan ikke se at jeg finner mye info om IP-grad på alternativene jeg har funnet i butikk. Trafoen blir hengende over 225 cm, men lyskildene ender nok opp i grenseland i beste fall. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Wire belysning er som regel ikke godkjent for bad i det hele tatt. Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Hva er det som gjør dette? Det finnes jo mye 12V til våtrom. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 De er ikke bygget for å tåle fukten. Kommer inne på elektrisk deler osv. Vi solgte slike der jeg jobbet tidligere, og fikk beskjed av kursholder at de ikke var for bad. Men for all del, er godt mulig det fins visse modeller som tåler det. Meiner at i bad skal det være IP 44. Lenke til kommentar
runela Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Så lenge lyset er utenfor våtromsone på bad. Så er det ikke noe krav til IP44 Så her kan hva som helst av belysnings brukes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå