Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen problem under oppstart [LØST]

Anbefalte innlegg

Hei, komplett pc kjøpt i januar. Fungert veldig bra fram til i går, skrudde av pcen og gikk ut en tur. Kom tilbake og skrur på pcen igjen og alt er bare tull. Får bluescreen der hvor "Velkommen" skjermen skal være, hver gang. Prøvd å formatere, det funka helt til jeg skulle skru den av og på igjen. Prøvd med 2 forskjellige harddisker. Prøvd å nappe ut bios batteriet uten noe lykke. Var ikke noe spesielle forhold mens jeg var borte (strømbrudd, lyn, torden, regn(ettersom vinduet var oppe)

Noen som har noen tips eller vet en løsning? er veldig int ettersom jeg bruker mye tid og har en del og gjøre på pcen.

[LØST]: Problemet var defekt skjermkort, noe jeg ikke aner hvordan har skjedd. Har et midlertidig 8600GT til jeg får nytt på garanti/reklamasjon.

Endret av InZaneAga
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå til C:\Windows\Minidump, last opp alle filene her, gjerne i et 7zip arkiv.

Dump filene er en detaljert beskrivelse av bluescreenen og ofte står det hvilken driver som forutsaker problemer der. :)

Tusen takk for svar! :)

I minidump mappa ligger det kun 1 DMP-fil med navnet 081511-37845-01.dmp

Kan du forklare litt mere detaljert hva jeg må gjøre?

Hvilke mappe ligger driverne mine i?

Lenke til kommentar

Problemfilen er nvlddmkm.sys.

Informasjon om filen er her: http://www.file.net/process/nvlddmkm.sys.html

Dette er driverfilen til skjermkortet ditt. gå inn på nvidia.com og last ned nyeste driver. Eventuelt prøv og fjern den gamle.

Om du går for og installere den nye, trykk på tilpasset installasjon under installeringen. Da kan du velge en ren installasjon, noe som vil slette den gamle driveren din. :)

Lenke til kommentar

Problemfilen er nvlddmkm.sys.

Informasjon om filen er her: http://www.file.net/process/nvlddmkm.sys.html

Dette er driverfilen til skjermkortet ditt. gå inn på nvidia.com og last ned nyeste driver. Eventuelt prøv og fjern den gamle.

Om du går for og installere den nye, trykk på tilpasset installasjon under installeringen. Da kan du velge en ren installasjon, noe som vil slette den gamle driveren din. :)

Tusen takk! :) Skal prøve det nå!

Lenke til kommentar

Nyeste driver fra nvidia, 280 har en eller anen bug har jeg merket. Jeg har gått tilbake til 275.33 nå. Fikk bsod og svart skjerm i hytt og pine. Dog dette gjaldt gtx 470 kortet, kan jo hende at det er forskjellig med et annet kort?

Men uansett, det er noe merkelig her ja..

Og hva er spesifikasjonene dine, trådstarter?

Endret av Crazyjoey
Lenke til kommentar

Nyeste driver fra nvidia, 280 har en eller anen bug har jeg merket. Jeg har gått tilbake til 275.33 nå. Fikk bsod og svart skjerm i hytt og pine. Dog dette gjaldt gtx 470 kortet, kan jo hende at det er forskjellig med et annet kort?

Men uansett, det er noe merkelig her ja..

Og hva er spesifikasjonene dine, trådstarter?

AMD Phenom II X4 955, Corsair 8GBram, Zotax Geforce GTX460

Lasta ned de nyeste drivern, still bluescreen.

Tiddylicious: Skjermkort drivern var den første drivern jeg installerte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...