Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PSU smalt, strømmen gikk, whaddup?

Anbefalte innlegg

Jeg monternte mitt nye Cooler master 932 i går. Brukte PCen endel i går, og det funket veldig bra.

Men når jeg skulle ta den på i dag smalt det og strømmen gikk. Da jeg tok sikringen på igjen trykte jeg på on knappen på PSUen, og da skjedde det samme igjen.

Helt ny PSU og greier. Corsair TX 650w

Før hadde jeg en 460w PSU, som jeg brukte på det samme bare at jeg brukte et geforce 7900 og litt mindre ram - ialle viftene i kabinettet.

Er det overbelastning på PSU som er problemet?

Hovedkort: Asus M2N-E SLI

CPU: Amd dual core x2 4200+

Skjermkort: HD 6870

Ram: 6gb. 4gb: Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5 + 2 gb som var med PCen for lenge siden.

PSU: Corisair TX 650W

Harddisker: 1 320 gb wd, to 500gb wd og en 2tb wd.

Kabinett: Cooler Master 932. (er vel 4 vifter her).

Dvd: gammel ide brenner.

Er PSUen ødelagt nå, og kanskje noen andre komponenter?

Er dette min feil? Fikk PSUen fra Dustinhome i går.

Det skal sies at PCen var på i nesten hele går. Den startet fint i går kveld da jeg tok den på på samme som når det smalt i sted.

Endret av Maarudn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok PSUen ut og tok den på uten noen tilkoblinger utenom strøm. Da smalt det like kraftig.

Jeg har en 460w strømforsyning. Skjermkortet mitt, HD6870 krever 500W ser jeg, så det er vel ikke så lurt å prøvde den da?

Om jeg kobler til det gamle skjermkortet og starter PCen med den gamle strømforsyningen går det vel fint at HD6870 står koblet til PSI 16 slotten, uten at jeg kobler strøm på den? Slik at jeg slipper å ta skjermkortet ut av PCen mens jeg venter på ny PSU.

Endret av Maarudn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...