Gå til innhold

Hvordan skifte PSU til AOPEN

Anbefalte innlegg

Hei,

PCen min ble helt stille etter en lyn-dag i jul. Jeg tenkte jeg ville prøve om PSUen var ødelagt, før jeg skrapet hele PCen.

Jeg har et stort Aopen kabinett (Full tower HQ08? kjøpt hos Komplett for 3 år siden). PSUen er på 300W (kalt FSP300-60GT).

Hvor kan jeg få kjøpt en PSU som passer???

Er det noen sikringer inni PSUen som evt. kan skiftes???

Takk for hjelpen,

Snorre 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er som oftest sikringer inne i PSUen, men det kan godt hende de er loddet fast. Du skal være heldig hvis det kun er en sikring som er ødelagt.

Å bytte PSU er ingen vanskelig sak. Den er som regel festet med fire skruer, det fikser du lett. Det er mer mas med alle ledningene som skal festes...

Jeg skjønner ikke hvorfor du har planer om å skrape hele PCen. Selv om du skulle være maksimalt uheldig, er neppe alle komponentene ødelagt. Det kan hende at hovedkortet er ødelagt også, men du har jo igjen skjermkort, haddisk, CD spillere, minnebrikker etc.

Lenke til kommentar
Takk for svar begge.

Jeg har kikket inni PSUen og ser at "glass-sikringen" er hel og klar (ikke sotete). Kan det likevel være PSUen som har gått??

Takk for hjelp til amatør... :oops:

S 8)

Det er mye "rart" inne i PSUen som kan gå i stykker. Hvis du ikke får noen tegn til liv når du slår på PCen, så er PSUen kaputt.

Lenke til kommentar

Hei fenris,

Tror det var via strømmen, fordi skjemen er død også, mens telefonen i samme kontakten virker.

Ironisk nok hadde jeg et lyn-/overspenningsvern liggende ved siden av PCen som jeg ikke hadde fått koblet på enda .. :(

S 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...