Gå til innhold

BK: ... full fart ...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott fanget i farten, fuglen er fint plasert i det gyldne snitt, artig med tungen her, ser ut som den skriker forferdlig før den skal lande. :)

God helg.

Hei Håkon

Tusen takk for din konstruktive kommentar.

God helg til deg også

RAK-foto :thumbup:

Lenke til kommentar

Bra fanget det her. Uten at jeg har brukt tommestokken, sitter jeg med en følelse av at bildet skulle vært kuttet ørlitt i bunnen for å få kroppen i det gyldne snitt.

Hei og takk for den konstruktive kommentren din - ja - det er mulig at det lille kuttet burde vært tatt, men da hadde det gått utover speilinga i vannet av fuglen, men det er jo smak og behag hva som er viktigst.

RAK-foto :new_woot:

Lenke til kommentar

Tusind tak for dit bidrag til temadagen Roy Arne.

Billede: "... full fart ..."

Hvilke styrker ser jeg i billedet?

Flot at fange fuglen i farten og en god skarphed i relation til den lange tele.

Hvilke svagheder ser jeg i billedet?

En komposition lidt ude af balance. Forstyrrende elementer i baggrunden. Lidt flat lys.

Hvilke muligheder ser jeg for at gøre billedet bedre?

Foretage et crop nederst og i højre side til efter mågen øverst. - hvilket bringer fuglens hoved tættere på det gyldne snit og dermed en komposition, der er mere i balance. At mågen forsvinder giver ligeledes mere ro i billedet, så man kan koncentrere sig om dit fokuspunkt.

Øge kontrastindholdet lidt.

Hvad er mit helheds indtryk af billedet?

Spændende fuglebillede af en fugl i luften/farten i en lidt flad ensartet belysning.

Omsat til Digit score:

4 Sammenhæng mellem billede og titel/beskrivelse

3 Komposition

3 Håndtering af teknik

3 Personlig subjektiv vurdering

3 Samlet score

Lenke til kommentar

Tusind tak for dit bidrag til temadagen Roy Arne.

Billede: "... full fart ..."

Hvilke styrker ser jeg i billedet?

Flot at fange fuglen i farten og en god skarphed i relation til den lange tele.

Hvilke svagheder ser jeg i billedet?

En komposition lidt ude af balance. Forstyrrende elementer i baggrunden. Lidt flat lys.

Hvilke muligheder ser jeg for at gøre billedet bedre?

Foretage et crop nederst og i højre side til efter mågen øverst. - hvilket bringer fuglens hoved tættere på det gyldne snit og dermed en komposition, der er mere i balance. At mågen forsvinder giver ligeledes mere ro i billedet, så man kan koncentrere sig om dit fokuspunkt.

Øge kontrastindholdet lidt.

Hvad er mit helheds indtryk af billedet?

Spændende fuglebillede af en fugl i luften/farten i en lidt flad ensartet belysning.

Omsat til Digit score:

4 Sammenhæng mellem billede og titel/beskrivelse

3 Komposition

3 Håndtering af teknik

3 Personlig subjektiv vurdering

3 Samlet score

God kveld

Må bare få si tusen takk for din meget utfyllende og konstruktive kritikk. Dette er noe jeg setter meget pris på.

fin fugl artig utrykk,kanskje den gjeiper til oss og sier nå drar jeg til syden vekk fra alt dette regne... jeg syntes bilde var fint og artig

god helg

smil

:new_woot: Takker

Lenke til kommentar

Flott fanget bevegelse. Litt hardt lys. Tror fokus sitter på kroppen så hodet/øyet blir ikke optimalt skarpt, men absolutt brukbart (sliter med det i egne bilder også). Syns kompen fungerer greit i forhold til de andre fuglene som også er i bildet. Ingen brå kutt. Hovedstyrken i bildet ditt er gåsas bevegelse/positur og at den tydelig er sinna/ansiktsuttrykk. Alt i alt et fint bilde og et flott bidrag til temadagen.

Lenke til kommentar

Flott fanget bevegelse. Litt hardt lys. Tror fokus sitter på kroppen så hodet/øyet blir ikke optimalt skarpt, men absolutt brukbart (sliter med det i egne bilder også). Syns kompen fungerer greit i forhold til de andre fuglene som også er i bildet. Ingen brå kutt. Hovedstyrken i bildet ditt er gåsas bevegelse/positur og at den tydelig er sinna/ansiktsuttrykk. Alt i alt et fint bilde og et flott bidrag til temadagen.

Hei Ulla

Takk for din meget utfyllende og konstruktive kritikk - det er flott å få slike beskrivelser av et bilde. Det synes jeg er bra.

Ja som sagt tidligere så har jeg litt vanskelig med å helt forstå de kuttene som foreslås i tidligere kommentarer, men, men.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...