Gå til innhold

Bruk av overskuds minne i XP?

server_victory

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter eldre artikkel om alternativ bruk av overskudds ram ved bruk av 32bit win xp

har les ein norsk artikkel men, veit ikkje kor? med følgende emne.

Ved bruk av eit 6GB oppsett der XP selfølgeig kun ser 3GB kunne bruker resterende som ein ramdisk. men i sammen artikkel var det ein guide eller link til guide for å flytte swap-minnet til denne ramdisken, og på denne måten akselere xp på.

Siden det er kjent at XP ikkje utnytter tilgjenglig ram spesielt gått.

har ikkje vært relevant for no, då min eldre bror havarte HK. sitt og innvistert i ny innmat som er fremtidretta men, nekter å gi slipp XP endå. :blush:

Noen som husker kor dei har les denne eller har testa det for den saks skyll.. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du burde gjøre er vel å gi slipp på XP. 15-20 år gammel kode og utsatt for mer tull en andre OS, samt att det snart er slutt på oppdateringer fra Microsoft. Oppgrader til W7 du. ;)

Personlig så har eg ikkje noe mot W7, har vært siden første beta'en kom ut.

Og i min marskin park har eg 3 W7 pc'er ink. ein laptop og berre ei XP pc, som desvære ikkje støtter W7, trur ikkje den har vært starta i år eingang. forutenom ein windows server og ein linux server. av dei som er kobla opp vell og merke.

men denne problemstillinga var for andre familje medlemmer som er meir oldschool.. som takker nei til W7 lisens som eg har liggende i påventer av neste bygg.. ;)

Lenke til kommentar

Når vi først skal bumpe her: jeg trodde at Windows XP kunne tillate brukerprosesser å adressere mer enn 4 GiB RAM ved bruk av PAE som er støttet i all moderne hardware. Har ikke prøvd det selv, men skal ikke være verre enn å legge til flagget /PAE i boot.ini.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...