Gå til innhold

Burde nynorsk legges ned?


TheKims

Anbefalte innlegg

Jeg er så prinsippielt uenig med deg som det er mulig Atlanterhavet.

 

Edit: Å begynne med retorikk om at folk i nynorskkommuner er mer språkintelligente er latterlig av deg, og ødelegger seriøsitete. Den virkelige grunnen er åpenbar. Bokmål brukes av alle (ja, finnes noen unntak her og der), nynorsk brukes av noen.

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkel løsning:

 

På VGS bør man kunne velge om man vil ha nynorsk eller bokmål.

Du tykkjer altså det er greitt at vgs ikkje kvalifiserer til ei offentleg stilling, men at ein må ha tilleggsutdanning i norsk før ein kan det? Som tilsett i ei offenleg stilling i Noreg skal du vera i stand til å ordleggja deg fullt leseleg på båe målformer - og ha papir på at du kan det. Ellers er du diskvalifsert for stillinga.

 

Eller tykkjer du krava til norsk i ungdomsskulen skal verta skjerpa så mykje at ein avgangselev her - som då ALLTID må ha eksamen i norsk - skal kunna prova at han/ho kan skriva eit fagbrev på leseleg sidemål?

Lenke til kommentar

Jeg er så prinsippielt uenig med deg som det er mulig Atlanterhavet.

Det må du gjerne vera, men kanske du burde argumentera kvifor. Om målet var å overtyda andre, ikkje skrika ut eiga meining til dei som gidd høyra henne (altså dei som er overtydde frå før likevel, meiner eg).

 

Edit: Å begynne med retorikk om at folk i nynorskkommuner er mer språkintelligente er latterlig av deg, og ødelegger seriøsitete. Den virkelige grunnen er åpenbar. Bokmål brukes av alle (ja, finnes noen unntak her og der), nynorsk brukes av noen.

Kvifor er dette openberrt den verkelege grunnen? Har du nokon dokumentasjon på det? Utan det vert ditt argument ei arbeidshypotese, ikkje noko grunngjeving. Om me legg arbeidshypotesa til grunn for å sjå vidare på saka, vert då spørsmålet mitt: Om ein går ut frå at folk er folk med nynorsk som hovudmål er betre i sidemålet sitt (bokmål) enn folk som har bokmål som sitt hovudmål er i sidemålet sitt (nynorsk), og det skuldast at ein høyrer og les mest bokmål, vert ein naturleg konsekvens: Nynorskfolk er dårlegare i sitt HOVUDmål enn bokmålsfolk i sitt. Kjenner du noko som tilseier det? Får til dømes folk som har nynorsk som hovudmål dårlegare karakterer i sine fag (og serleg i norsk), sidan dei då skulle vera dårlegare å formulera seg skriftleg på sitt mål enn bokmålsfolk er på sitt?

 

Trur du skal få slita ein del med å påvisa nokon samanheng her - men kan du ikkje det vert det ikkje ARGUMENT at "grunnen (til at nynorskfolk er betre i bokmål enn hin vegen) er at dei høyrer og les mes bokmål. Det vert ein PÅSTAND - og ein påstand er aldri nokon openberr grunn".

Lenke til kommentar

u tykkjer altså det er greitt at vgs ikkje kvalifiserer til ei offentleg stilling, men at ein må ha tilleggsutdanning i norsk før ein kan det? Som tilsett i ei offenleg stilling i Noreg skal du vera i stand til å ordleggja deg fullt leseleg på båe målformer - og ha papir på at du kan det. Ellers er du diskvalifsert for stillinga.

 

Ser ikke noe problem i det. Skulle man sett på nynorsk som et valgfag ala Matematikk R2 tror jeg ikke folk hadde hatt problemer med det.

 

Eller tykkjer du krava til norsk i ungdomsskulen skal verta skjerpa så mykje at ein avgangselev her - som då ALLTID må ha eksamen i norsk - skal kunna prova at han/ho kan skriva eit fagbrev på leseleg sidemål?

 

Hvorfor er ungdomsskolen så relevant? Det eneste man gjør der i dag er å gjennomgå relativt grunnleggende nynorsk. Tror ikke det ville skadet noen om de fjernet det helt, eller hadde mer hovedmål/bokmål i stedet.

Lenke til kommentar

Kan ikke for det, men greier ikke å ta en som skriver nynorsk alvorlig. Blir alt for tilgjort måte å skrive på. Kanskje ett par som faktisk snakker slik som de skriver nynorsk, mange av de finner du på nyhendane (lol) på TV2.

 

Når det er sagt, så kan jeg skrive og forstå nynorsk helt fint. Men kommer alltid til å be om bokmål versjonen...

Lenke til kommentar

Både hovedmål og sidemål - uansett om det er bokmål/nynorsk eller nynorsk/bokmål - burde være med i et felles norskfag på skolen, der man også lærer om norsk språkhistorie, tidligere alfabet (runer, etc.), dialekter, osv.

Ett fag - én eksamen.

 

Forøvrig, jo flere språk man behersker, jo lettere er det å lære enda flere språk.

Og det går fint an å lære flere språk samtidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke fårr de, men greier ikke å ta en som skriver nynorsk alvåli. Blir alt for tilgjort måte å skrive på. Kanskje ett par som faktisk snakker slik som de skriver nynorsk, mange av de finner du på nyhendane (lol) på TV2.

 

Når det er sagt, så kan jæi skrive å forstå nynorsk helt fint. Men kommer alltid til å be om bokmål versjonen...

 

For bokmål er ikkje ein tilgjort måte å skrive på.

Endret av enixitan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Kvifor er dette openberrt den verkelege grunnen? Har du nokon dokumentasjon på det? Utan det vert ditt argument ei arbeidshypotese, ikkje noko grunngjeving. Om me legg arbeidshypotesa til grunn for å sjå vidare på saka, vert då spørsmålet mitt: Om ein går ut frå at folk er folk med nynorsk som hovudmål er betre i sidemålet sitt (bokmål) enn folk som har bokmål som sitt hovudmål er i sidemålet sitt (nynorsk), og det skuldast at ein høyrer og les mest bokmål, vert ein naturleg konsekvens: Nynorskfolk er dårlegare i sitt HOVUDmål enn bokmålsfolk i sitt. Kjenner du noko som tilseier det? Får til dømes folk som har nynorsk som hovudmål dårlegare karakterer i sine fag (og serleg i norsk), sidan dei då skulle vera dårlegare å formulera seg skriftleg på sitt mål enn bokmålsfolk er på sitt?

 

Trur du skal få slita ein del med å påvisa nokon samanheng her - men kan du ikkje det vert det ikkje ARGUMENT at "grunnen (til at nynorskfolk er betre i bokmål enn hin vegen) er at dei høyrer og les mes bokmål. Det vert ein PÅSTAND - og ein påstand er aldri nokon openberr grunn".

 

Jeg kan gjerne dra i gang en lang diskusjon som ender i at vi blir enige om å være uenige.

 

Jeg har ingen undersøkelser å vise til, jeg har kun personlige erfaringer. Og de tilsier at i land der det er mye engelsk på TV, så har befolkningen det lettere å lære engelsk. Samme parallellen drar jeg til nynorsk/bokmål, der det er lettere å plukke opp målformen som brukes oftes i bøker og i tale på TV.

 

Skal du ha en diskusjon der alle argumenter må underbygges med grundig forskning og hensvisning til rapporter så har du en minst like tynn sak selv.

 

Jeg kjenner forøvrig til mange (da mener jeg fler enn 5) som har hatt nynorsk som hovedmål i grunnskolen, og som i voksen alder har gått helt vekk fra nynorsk fordi det er så mange sideformer og muligheter til å skrive "ukjente" ord som bare nynorskfolk og de som har den spesifike dialekten forstår. Dermed blir hele skriftspråket et vagt sammensurium av vaglfrie sideformer.

 

Jeg tror også at du merker at dine poeng ikke blir like godt forstått fordi du skriver på nynorsk. Skrive gjerne på nynorsk for min del, jeg skjønner det meste, klarer å finne ut det jeg ikke forstår, men jeg merker at jeg ofte ikke gidder, hvis det ikke er noe som interesserer meg spesifikt med det jeg leser om.

Lenke til kommentar

Du tykkjer altså det er greitt at vgs ikkje kvalifiserer til ei offentleg stilling, men at ein må ha tilleggsutdanning i norsk før ein kan det? Som tilsett i ei offenleg stilling i Noreg skal du vera i stand til å ordleggja deg fullt leseleg på båe målformer - og ha papir på at du kan det. Ellers er du diskvalifsert for stillinga.

 

Ser ikke noe problem i det. Skulle man sett på nynorsk som et valgfag ala Matematikk R2 tror jeg ikke folk hadde hatt problemer med det.

Eg trur sjølv du vurderer feil her, om elevane VISSTE dette diskvalifiserte dei for ei stilling i det offentlege når dei gjorde valet sitt. Eg vil og seia at ein vidaregåande skule (og serleg ålmenne fag) som ikkje obligatorisk gjev grunnleggjande kvalifikasjonar for ei stilling i offenleg forvalting er ein veik universitetsførebuande skule - trur ingen andre land kan visa til noko liknande. Men dette er altså eit politisk vurdering og ei politisk spørsmål det må vera fullt rom for å sjå ulikt på, og eg ville ikkje ha noko å imot å diskutera om/koss det praktisk kunne forsøk med slikt, om ein hadde truverdige tal som tilsa at elevane ville velja mykje annleis enn no - OG om dei visste konsekvensane av valet sitt. Det er nemleg ikkje SJØLVSAGT, korkje for bokmålsfolk eller nynorskfolk, at ein skal måtta læra sidemålet meir grunnleggjande obligatorisk, og DEN opplæringa kan godt leggjast til ungdomsskulen.

 

Reknar ellers med du meiner "sjå på SIDEMÅLET som valfag a la Matematikk R2"? Å sjå på NYNORSKEN som det er absolutt ikkje OK, av di det bryt med lovkravet om språkleg JAMstelling! Så snart folk snakkar om "norsk og nynorsk" (eller "norsk og bokmål" for den del), er det eit signal om at dei IKKJE har skjøna kva språkleg jamstelling er. Dei greier ikkje å sjå det språkleg jamstelling legg til grunn: BÅE formene er "norsk" og sidemålet kan NETT like godt vera bokmål som nynorsk.

 

Hvorfor er ungdomsskolen så relevant? Det eneste man gjør der i dag er å gjennomgå relativt grunnleggende nynorsk. Tror ikke det ville skadet noen om de fjernet det helt, eller hadde mer hovedmål/bokmål i stedet.

Ungdomsskulelærdommen i sidemålet i dag er, som du seier, grunnleggjande lærdom i sidemålet (Ikkje automatisk i NYNORSK - her hadde eg for min del særs god opplæring - men i SIDEMÅLET!) Mitt poeng er at OM ein skal fjerna sidemålsplikta i vgs og likevel seia at folk med fullført vgs utan vidare er kvalifiserte i både målformene, slik at det ikkje hindrar dei frå å få offentleg stilling, må ein syta for å flytta tileigninga og testinga av tileigninga av den kvalifikasjonen til ungdomsskulen, mot i dag vgs.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner forøvrig til mange (da mener jeg fler enn 5) som har hatt nynorsk som hovedmål i grunnskolen, og som i voksen alder har gått helt vekk fra nynorsk fordi det er så mange sideformer og muligheter til å skrive "ukjente" ord som bare nynorskfolk og de som har den spesifike dialekten forstår. Dermed blir hele skriftspråket et vagt sammensurium av vaglfrie sideformer.

Jeg tror ikke du er klar over hvor mange valgfrie former som finnes i bokmål.

Det er faktisk "så ille" at enkelte kaller det et sammensurium.

(Mange foretrekker derfor riksmål fremfor bokmål.)

Lenke til kommentar

Offentlige ansatte bør kunne skrive på sitt egen målform. Terskelen for å forstå sidemål er milevis under det å kunne skrive den. Så hvis motakeren får svar på et annet mål, bør han da selvfølgelig forstår dette og.

 

Er naturlig at en eventuell endring av sidmålsopplæringen får konsekvenser for hva det brukes til i det offentlige. Mange lover og regler som ikke gagner noen.

Lenke til kommentar

Kan ikke fårr de, men greier ikke å ta en som skriver nynorsk alvåli. Blir alt for tilgjort måte å skrive på. Kanskje ett par som faktisk snakker slik som de skriver nynorsk, mange av de finner du på nyhendane (lol) på TV2.

 

Når det er sagt, så kan jæi skrive å forstå nynorsk helt fint. Men kommer alltid til å be om bokmål versjonen...

 

For bokmål er ikkje ein tilgjort måte å skrive på.

 

 

Foreslår at du retter opp sitatet mitt i en helvetes fart.

Lenke til kommentar

Er ganske skada at nynorsk er obligatorisk i 1., 2. og 3. klasse på videregående, men engelsk er kun obligatorisk 1. året.

Snakk om å prioritere, vi har så sykt mye mere nytte av engelsk enn nynorsk.

Hadde du skrevet innlegget ditt på korrekt norsk, så hadde nok argumentet veid litt tyngre! laugh.gif

 

Hadde han sluppet nynorsk så hadde han kanskje kunnet bruke mer tid på det i skolen? :whistle:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er ganske skada at nynorsk er obligatorisk i 1., 2. og 3. klasse på videregående, men engelsk er kun obligatorisk 1. året.

Snakk om å prioritere, vi har så sykt mye mere nytte av engelsk enn nynorsk.

Hadde du skrevet innlegget ditt på korrekt norsk, så hadde nok argumentet veid litt tyngre! :!:

 

Gtfo grammar nazi, det her er internet, ikke norsk eksamen.

Endret av N1ko
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enkel løsning: Avskaff nynorsk som offisielt skriftmål og avskaff nynorskopplæring.

 

Eventuelt: Offentlige ansatte skal heretter skrive på egen målform, nynorskopplæringen på vgs avskaffes. Ungdomsskoleopplæringen er nok hvis man har som mål å forstå nynorsk.

 

 

Forresten: Jeg har aldri sett et godt argument for hvorfor vi skal ha nynorsk. Er det noen her som har det? (Ikke svar ut ifra dagens situasjon hvor nynorsk allerede er tilstedeværende, ikke si at bokmål er ekvivalent med dansk heller, takk.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...