Deaktivert Konto Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Hei! Jeg er del av en gruppe som driver med MUN, en slags FN-simulasjon, hvor vi diskuterer forskellige ting på skolen. Jeg skal skrive en resolusjon ang. dette temaet, og prøver å finne måter man kunne gjort systemet bedre på, spesielt med tanke på sikkerhet. Jeg har allerede en del punkter, men skulle gjerne hørt hvilke tanker dere har også. Gjerne litt ekstreme, så det blir litt debatt. Takk Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Er jo det med meir kontrolert kjøling av kjernen og eventuelle bypass/nød kjølinger som ofte blir litt oversett fordi det er dyrt å blir "aldri brukt" Er for atomkraftverk i Norge, vi er faktisk et land som har så mye restriksjoner på bygging at vi kunne fått deg til å bli eksemplarisk. Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Takk for innspill, har forsåvidt allerede lagt inn det. Er det noen andre som har idéer? Lenke til kommentar
Endeby Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Man burde kunne bytte ut gamle og farlige atomkraftverk med nye og sikre uten å få kjeft fra "miljøvernerne" i Greenpeace . Men det var vel ikke akkurat slike innspill du så etter. Denne delen av diskusjon.no har mye meninger rundt atomkraftverk, men kan ikke bidra med så mye rent faglig. Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Tja, det er ikke helt slik nei, selv om jeg foreslår å lage en ny organisasjon som har som oppdrag å inspisere alle atomkraftverk og har mulighet til å foreslå nedleggelse Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Vansklig uten å ha faglig bakgrunn og faktisk gå inn på det direkte faglige Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Så sant, så sant. Er vel heller få som vet hva det egentlig dreier seg om Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Så sant, så sant. Er vel heller få som vet hva det egentlig dreier seg om Spre atomavfallet mer. I dag lagres vanvittig mye av atomavfallet produsert i Europa på store oppsammlingspunkter, f.eks Cherbourg i Frankrike (det desidert største). Hadde en terrorist fått det for seg å styrte et passasjerfly e.l inn i en av disse installasjonene ville konsekvensene blitt katastrofale og vidstrakte (jeg snakker om Tsjernobyl x 10). Jeg skjønner at å spre atomavfallet ikke akkurat er så veldig fornuftig i et miljøperspektiv, men i det minste burde sikkerheten ved disse installasjonene økes betraktelig. Pr dd er også sikkerheten utrolig dårlig. Man kan f.eks fly et helikopter over anlegget uten at noen hever et øyebryn. Det er sjokkerende dårlig. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Ja, men pågrunn av Greenp(iss)eace så har vi faktisk ingen bedre alternativer. Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Så sant, så sant. Er vel heller få som vet hva det egentlig dreier seg om Spre atomavfallet mer. I dag lagres vanvittig mye av atomavfallet produsert i Europa på store oppsammlingspunkter, f.eks Cherbourg i Frankrike (det desidert største). Hadde en terrorist fått det for seg å styrte et passasjerfly e.l inn i en av disse installasjonene ville konsekvensene blitt katastrofale og vidstrakte (jeg snakker om Tsjernobyl x 10). Jeg skjønner at å spre atomavfallet ikke akkurat er så veldig fornuftig i et miljøperspektiv, men i det minste burde sikkerheten ved disse installasjonene økes betraktelig. Pr dd er også sikkerheten utrolig dårlig. Man kan f.eks fly et helikopter over anlegget uten at noen hever et øyebryn. Det er sjokkerende dårlig. Bra innspill! Takk skal du ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå