Okei Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 (endret) Hei alle sammen! Har tenkt til å bytte ut noen deler i den stasjonære pc'en jeg har hatt i ca to år nå Og håpet på innspill og råd til hva jeg burde bytte, eller eventuelt fokusere på når jeg velger varer. Oppsettet på pc'en per dags dato er some følger: Microsoft Windows 7 Home 64bit WD VelociRaptor® 300GB 10000RPM, 16MB, 3 GB/s WD Caviar® Black 1TB 32MB Cache, Dual Processor, 7200RPM ASUS P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366 DDR3, ATX, SLI&CrossFireX, Firewire, 2xGbLAN, 3xPCI-Ex(2.0)x16 Corsair Obsidian 800D Big Tower Sort Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL8-8-8-24, for Core i7 Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 4,8GT/sec, 8MB, Boxed BenQ 24" LCD E2420HD 1920x1080, 50000:1, 2ms, VGA/DVI/HDMI XFX Radeon HD 5970 2GB GDDR5 Corsair HX 850W PSU ATX Det viktigste i mine øyne ville være en ny prosessor. Lener mest mot en i7-2600k for øyeblikket, men er mer enn gjerne åpen for ideer. i7-920 har vært en holdbar og grei prosessor til mitt bruk så langt. Men tror dens beste dager er omme, spesielt når jeg ikke er en særlig kløpper til å overclocke. Den nest viktigste tingen, tror jeg ville vært å bytte ut til ett 1155 hovedkort. Men vet ikke hvilke hovedkort det skulle vært? Har også lyst på en SSD, men vet ikke helt hva jeg skal velge utifra. Setter utrolig stor pris på forslag her. Er også minnebrikkene noe jeg også burde bytte ut? Eller noe annet for den skyld? PC'en er primært for gaming. Ønsker at delene skal være akutelle til spill som krever rask opplastning, som loader mye, og krever at det kan ta høy oppløsning med bra grafikk. Pris er ikke så farlig siden det bare blir et par deler (forhåpentligvis ). Setter utrolig stor pris på alle svar og råd! Endret 14. august 2011 av Okei Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 (endret) Hei Det er ingen grunn til å bytte prosessor enda, din i7-920 er fortsatt mer enn sterk nok på stock til å kjøre alle spill over 60fps minimum. Å overklokke en i7-920 er ganske enkelt faktisk: Sett QPI/VTT på 1.35V, baseclock på 200MHz, RAM-hastighet på 1600MHz eller 4x og cpu-multiplier på 13. Øk multiplier og test med IntelBurnTest for stabilitet og øk spenning på VCORE om du ikke klarer 5 pass på standard. Pass på at temperaturene på kjernene ikke overstiger 75C. Når du har nådd en overklokk du tror er stabil, få spenningen så lavt ned som mulig og øk med 0.01-0.02V fra der du klarer 10 pass på High. Om du skal gå opp i grafikkytelse blir den billigste oppgraderingen HD 6950 2GB Crossfire, men dette blir ikke en enorm forbedring (kanskje 25-35% et sted). Når neste generasjon med grafikkort fra AMD kommer på slutten av året vil vi nok se en stor forbedring i ytelse, og det blir lite poeng i å oppgradere fra et av de kraftigste grafikkortene som finnes (ja, HD 5970 er fortsatt nr 3 etter GTX 590 og HD 6990.) Siden du spiller på 1920x1080 ser jeg ingen grunn til å bytte grafikkløsning, da HD 5970 burde klare alle spill smertefritt unntatt enormt store teksturpakker. Jeg vil anbefale deg en 120/128GB SSD som Crucial M4 128GB eller Intel 510 series, at du ikke har SATA6GBPS har lite å si, og vil ikke ødelegge merkbart for ytelsen. Videre vil jeg anbefale deg å bruke VRaptoren din til spill, da spill ikke har de helt store fordelene fra SSDer. Hold deg unna Corsair Force 3- og OCZ Solid/Agility/Vertex 3, da disse fortsatt får BSODs helt tilfeldig og ytelsen er ikke merkbart bedre. Om 1500-2000 kr blir for mye på lagring kan du se på Intel 320. Ellers kan du jo vurdere å skaffe deg en skjerm med bedre bildekvalitet som U2311H eller HP ZR24W. Endret 14. august 2011 av arni90 Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Jeg er enig med arni, dette er ikke tiden til å oppgradere den CPU'en eller skjermkortet du har. Kjøp en SSD og vent med resten, både AMD og Intel lanserer helt nye serier innen kort tid. Og Nvidia rett på nyåret 2012. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 arni90 skrev (På 14.8.2011 den 7.57): Hei Det er ingen grunn til å bytte prosessor enda, din i7-920 er fortsatt mer enn sterk nok på stock til å kjøre alle spill over 60fps minimum. Å overklokke en i7-920 er ganske enkelt faktisk: Sett QPI/VTT på 1.35V, baseclock på 200MHz, RAM-hastighet på 1600MHz eller 4x og cpu-multiplier på 13. Øk multiplier og test med IntelBurnTest for stabilitet og øk spenning på VCORE om du ikke klarer 5 pass på standard. Pass på at temperaturene på kjernene ikke overstiger 75C. Når du har nådd en overklokk du tror er stabil, få spenningen så lavt ned som mulig og øk med 0.01-0.02V fra der du klarer 10 pass på High. Om du skal gå opp i grafikkytelse blir den billigste oppgraderingen HD 6950 2GB Crossfire, men dette blir ikke en enorm forbedring (kanskje 25-35% et sted). Når neste generasjon med grafikkort fra AMD kommer på slutten av året vil vi nok se en stor forbedring i ytelse, og det blir lite poeng i å oppgradere fra et av de kraftigste grafikkortene som finnes (ja, HD 5970 er fortsatt nr 3 etter GTX 590 og HD 6990.) Siden du spiller på 1920x1080 ser jeg ingen grunn til å bytte grafikkløsning, da HD 5970 burde klare alle spill smertefritt unntatt enormt store teksturpakker. Jeg vil anbefale deg en 120/128GB SSD som Crucial M4 128GB eller Intel 510 series, at du ikke har SATA6GBPS har lite å si, og vil ikke ødelegge merkbart for ytelsen. Videre vil jeg anbefale deg å bruke VRaptoren din til spill, da spill ikke har de helt store fordelene fra SSDer. Hold deg unna Corsair Force 3- og OCZ Solid/Agility/Vertex 3, da disse fortsatt får BSODs helt tilfeldig og ytelsen er ikke merkbart bedre. Om 1500-2000 kr blir for mye på lagring kan du se på Intel 320. Ellers kan du jo vurdere å skaffe deg en skjerm med bedre bildekvalitet som U2311H eller HP ZR24W. Corsair har tilbakekalt SSDene med problemer. Jeg har personelig en i min PC og jeg har aldri hatt noen problemer med den Lenke til kommentar
Okei Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Tusen takk for svar begge to. Det som er at jeg kommer til å spille Swtor (star wars: the old republic). Er interessert i å lage filmer etc. Og trenger et monster av en PC uten at jeg trenger å bytte masse innstilinger og OC. Posten din var veldig informativ arni90, selv om jeg ikke forstod det meste:S Desverre er jeg et fehue når det kommer til PC'er. Kvaliteten og grafikken er bra nok. Men trenger noe som laster opp fortere. Merker til og med i WoW (når jeg spilte det) at jeg kunne få delays. Men det var uten å fikset innstilinger i Catalyst Control Center. Ville ikke 2600k vært en god investering? Jeg er evig takknemlig for hjelpen btw. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Audun0505 skrev (På 14.8.2011 den 8.20): Corsair har tilbakekalt SSDene med problemer. Jeg har personelig en i min PC og jeg har aldri hatt noen problemer med den SandForce SSDs compared Anand skrev: it's still an issue that appears rarely, randomly and without any sort of predictability. Okei skrev (På 14.8.2011 den 8.25): Tusen takk for svar begge to. Det som er at jeg kommer til å spille Swtor (star wars: the old republic). Er interessert i å lage filmer etc. Og trenger et monster av en PC uten at jeg trenger å bytte masse innstilinger og OC. Posten din var veldig informativ arni90, selv om jeg ikke forstod det meste:S Desverre er jeg et fehue når det kommer til PC'er. Kvaliteten og grafikken er bra nok. Men trenger noe som laster opp fortere. Merker til og med i WoW (når jeg spilte det) at jeg kunne få delays. Men det var uten å fikset innstilinger i Catalyst Control Center. Ville ikke 2600k vært en god investering? Jeg er evig takknemlig for hjelpen btw. Jeg vil ikke påstå at å oppgradere til i7-2600k vil være en god investering nei. Du betaler over 3000 kr for å få rundt 30-40% bedre ytelse som ikke vil merkes. Om du skal ha en SSD til MMOs må du nesten ha mer enn 120GB om du skal kjøre OS derfra også (som er den største forbedringen), kjører du WoW fra VRaptoren din nå? Hva mener du med delays? Hakker spillet, eller beveger folk seg ujevnt? Lenke til kommentar
Okei Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 (endret) arni90 skrev (På 14.8.2011 den 9.42): Audun0505 skrev (På 14.8.2011 den 8.20): Corsair har tilbakekalt SSDene med problemer. Jeg har personelig en i min PC og jeg har aldri hatt noen problemer med den SandForce SSDs compared Anand skrev: it's still an issue that appears rarely, randomly and without any sort of predictability. Okei skrev (På 14.8.2011 den 8.25): Tusen takk for svar begge to. Det som er at jeg kommer til å spille Swtor (star wars: the old republic). Er interessert i å lage filmer etc. Og trenger et monster av en PC uten at jeg trenger å bytte masse innstilinger og OC. Posten din var veldig informativ arni90, selv om jeg ikke forstod det meste:S Desverre er jeg et fehue når det kommer til PC'er. Kvaliteten og grafikken er bra nok. Men trenger noe som laster opp fortere. Merker til og med i WoW (når jeg spilte det) at jeg kunne få delays. Men det var uten å fikset innstilinger i Catalyst Control Center. Ville ikke 2600k vært en god investering? Jeg er evig takknemlig for hjelpen btw. Jeg vil ikke påstå at å oppgradere til i7-2600k vil være en god investering nei. Du betaler over 3000 kr for å få rundt 30-40% bedre ytelse som ikke vil merkes. Om du skal ha en SSD til MMOs må du nesten ha mer enn 120GB om du skal kjøre OS derfra også (som er den største forbedringen), kjører du WoW fra VRaptoren din nå? Hva mener du med delays? Hakker spillet, eller beveger folk seg ujevnt? i7-2600k Koster 2200kr for øyeblikket. Ja, WoW ble kjørt fra VRaptoren. Det er nok mer på det at spillet hakker litt ja. Prøvde nettopp et SC2 game. Spilte ett custom game med masse tåke små effekter etc. Ble en masse små-hakking. Satte alt på Low, virket bedre da, urolig nok. Men på settings står det "Recommened for your machine: Extreme". Altså all grafikken på fullt. Men still Tror ikke det er driveren heller. Kan være noen innstilinger på Catalyst Control Center. Kanskje det er Directx 11 som foresaker det? Endret 14. august 2011 av Okei Lenke til kommentar
vitty Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Okei skrev (På 14.8.2011 den 10.07): arni90 skrev (På 14.8.2011 den 9.42): Audun0505 skrev (På 14.8.2011 den 8.20): Corsair har tilbakekalt SSDene med problemer. Jeg har personelig en i min PC og jeg har aldri hatt noen problemer med den SandForce SSDs compared Anand skrev: it's still an issue that appears rarely, randomly and without any sort of predictability. Okei skrev (På 14.8.2011 den 8.25): Tusen takk for svar begge to. Det som er at jeg kommer til å spille Swtor (star wars: the old republic). Er interessert i å lage filmer etc. Og trenger et monster av en PC uten at jeg trenger å bytte masse innstilinger og OC. Posten din var veldig informativ arni90, selv om jeg ikke forstod det meste:S Desverre er jeg et fehue når det kommer til PC'er. Kvaliteten og grafikken er bra nok. Men trenger noe som laster opp fortere. Merker til og med i WoW (når jeg spilte det) at jeg kunne få delays. Men det var uten å fikset innstilinger i Catalyst Control Center. Ville ikke 2600k vært en god investering? Jeg er evig takknemlig for hjelpen btw. Jeg vil ikke påstå at å oppgradere til i7-2600k vil være en god investering nei. Du betaler over 3000 kr for å få rundt 30-40% bedre ytelse som ikke vil merkes. Om du skal ha en SSD til MMOs må du nesten ha mer enn 120GB om du skal kjøre OS derfra også (som er den største forbedringen), kjører du WoW fra VRaptoren din nå? Hva mener du med delays? Hakker spillet, eller beveger folk seg ujevnt? i7-2600k Koster 2200kr for øyeblikket. Ja, WoW ble kjørt fra VRaptoren. Det er nok mer på det at spillet hakker litt ja. Prøvde nettopp et SC2 game. Spilte ett custom game med masse tåke små effekter etc. Ble en masse små-hakking. Satte alt på Low, virket bedre da, urolig nok. Men på settings står det "Recommened for your machine: Extreme". Altså all grafikken på fullt. Men still Tror ikke det er driveren heller. Kan være noen innstilinger på Catalyst Control Center. Kanskje det er Directx 11 som foresaker det? Vanskelig å si fra vårt ståsted hva som er største problemet, men slik jeg ser det er flaskehalsen skjermkortet ditt. Så nytt skjermkort, og har du masse småprogrammer kjørende i bakgrunnen, kan det være at minnet ditt blir spist opp. MMO's krever som regel mye minne. Da kan en mulighet være formatering, eller rett og slett kjøpe en til 6gb pakke av samme type som du har. ssd skjermkort evt. minne og du har et råskinn! Som det blir sagt er i7-920 en fantastisk god overklokker. kjører min på 1,20v som er fabrikkspenning og har en dønn stabil overklokk på 3,6ghz. Bruk heller 2 timer på å lese litt om overklokking på nettet enn å bruke 3500kr på ny cpu og hk. Videre er jeg selvfølgelig enig i at 6gb er nok, men med mye i bakgrunnen blir det fort spist opp og minne er så latterlig billig i disse dager. Lenke til kommentar
Okei Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Jeg tror CPUen min nesten har tatt kvelden. Står mellom 50-60 grader når jeg idler. Tipper det kanskje er kjølekremen. Har sett etter at viften står ordentlig på. Uansett, jeg tror jeg kjøper i7-2600k. Men mens jeg er i gang, tror jeg at jeg kjøper et nytt hovedkort også. Har noen forslag til hvilke hovedkort som kunne vært relevant? Burde jeg også kjøpe nye minnebrikker, eller bruke de jeg har? Tror ikke jeg kjøper nytt skjermkort for øyeblikket. Og hvilken SSD burde jeg gå for? Corsair? Selv om de kan ha problemer. Hvis noen kunne laget et setup som fungerer bra sammen med i7-2600k ville jeg blitt strålende fornøyd. (Et hovedkort, samt en SSD og muligens minnebrikker?) Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Jeg hadde gått for Crucial M4 i stedet for en Sandforce-basert SSD for øyeblikket. Har hørt så mange historier fra folk som har hatt problemer med sistnevnte. 2 Lenke til kommentar
Okei Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 (endret) Ville http://www.komplett....=630675#info vært brukbar? Endret 14. august 2011 av Okei 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Veldig brukbar for å si det sånn. 1 Lenke til kommentar
vitty Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 som sagt, så du ha nytt hk hvis du vil ha ny cpu. Du har socket 1366 på ditt hk. 2600k er socket 1155. Videre ville jeg ikke valgt crucial M4 da denne er utdatert. Ta en titt på OCZ Vertex 3. Evt Vertex 3 max iops. Videre kjører jeg selv vertex 3 og har ikke hatt noen problemer med den. OCZ har innkalt alle disker som var rammet av problemet, og det var snakk om relativt få tilfeller der OCZ var innvolvert. Crucial M4 er en utdatert disk. Du kan bruke de gamle brikkene dine ja, men på socket 1366 har du 3 kanals minnearkitektur. Socket 1155 har kun støtte for 2 kanals minne. Ville derfor enten kjøpt nye brikker, eller brukt 2 av dine gamle og kjøpt nøyaktig samme typen som de 2. Du vil merke klart større ytelsesforbedring med nytt skjermkort i spillsammenheng fremfor nytt hk, cpu og minne, men helt opp til deg hva du vil bruke penger på naturligvis. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 vitty skrev (På 14.8.2011 den 11.19): Vanskelig å si fra vårt ståsted hva som er største problemet, men slik jeg ser det er flaskehalsen skjermkortet ditt. Så nytt skjermkort, og har du masse småprogrammer kjørende i bakgrunnen, kan det være at minnet ditt blir spist opp. MMO's krever som regel mye minne. Da kan en mulighet være formatering, eller rett og slett kjøpe en til 6gb pakke av samme type som du har. ssd skjermkort evt. minne og du har et råskinn! Som det blir sagt er i7-920 en fantastisk god overklokker. kjører min på 1,20v som er fabrikkspenning og har en dønn stabil overklokk på 3,6ghz. Bruk heller 2 timer på å lese litt om overklokking på nettet enn å bruke 3500kr på ny cpu og hk. Videre er jeg selvfølgelig enig i at 6gb er nok, men med mye i bakgrunnen blir det fort spist opp og minne er så latterlig billig i disse dager. HD 5970 er et råskinn av et grafikkort, om du får hakking med det på 1920x1080 spiller du enten the witcher 2, Crysis 2 eller Metro 2033. Den "billigste" oppgraderingen i skjermkortytelse kommer på 4000 kr og gir deg 25-30% bedre ytelse. For 7500 kr kan du få GTX 580 SLI, som er nærmere 50-60% bedre om du kjører en oppløsning som kan pushe dem. Om du går tom for minne i spill med 6GB er det noe fullstendig galt med systemet ditt, de fleste dataspill er 32bit og kan derfor ikke bruke mer enn 2GB RAM. vitty skrev (På 14.8.2011 den 15.06): Videre kjører jeg selv vertex 3 og har ikke hatt noen problemer med den. OCZ har innkalt alle disker som var rammet av problemet, og det var snakk om relativt få tilfeller der OCZ var innvolvert. Crucial M4 er en utdatert disk. Du kan bruke de gamle brikkene dine ja, men på socket 1366 har du 3 kanals minnearkitektur. Socket 1155 har kun støtte for 2 kanals minne. Ville derfor enten kjøpt nye brikker, eller brukt 2 av dine gamle og kjøpt nøyaktig samme typen som de 2. Du vil merke klart større ytelsesforbedring med nytt skjermkort i spillsammenheng fremfor nytt hk, cpu og minne, men helt opp til deg hva du vil bruke penger på naturligvis. Crucial M4 er 90% så rask som Vertex 3/Force GT, har ingen historier der man har måttet sende inn SSDen og få annen modell, og er såpass rask at du ikke merker forskjell uansett. Med mindre du gir totalt F**** i stabilitet er det ingen grunn til å velge en Sandforce 2281-SSD som Solid/Agility/Vertex 3 eller Force 3/GT. Og det er fortsatt problemer med Sandforce-diskene, med helt tilfeldige systemer. Videre mente jeg TS, at du må ut med over 3000 kr for en i7-2600k med hovedkort i beregningen, siden i7-2600k ikke passer i hovedkortet ditt. Du må også mest sannsynlig ut med 400 kr for RAM også, hvis ikke bør du kun bruke 4GB av ditt nåværende RAM grunnet tekniske årsaker. Om du bestemmer deg for å bytte til LGA1155 kan du gjerne gi meg en PM angående salg Lenke til kommentar
vitty Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 min pc bruker rundt 2gb ram idle. W7 spiser ram. Tidligere spilt wow der var 4gb for lite. Har man en del programmer gående i bagrunne kan selv 6gb bli for lite. Vet jeg kommer til å bli hakket på for dette men har opplevd det selv. MMO'S spiser ram. Dessuten er ram så latterlig billig i disse dager at det absolutt kan forsvares å kjøpe 6gb av samme typen han har. Videre må jeg innrømme at jeg ikke kjente til nevnte gpu og tok meg vann over hodet da jeg kommenterte det. Når du har det oppsettet du har vil ikke jeg mene at 2600k vil være en god investering. Jeg ville nok fått meg en ny cpukjøler hvis du har stokk kjøler og få byttet ut pastaen på cpu. Videre ville jeg tatt meg de 2 timene det tar å tilegne seg grunnleggende overklokkingsegenskaper og få dytta cpu opp til 3,5-4ghz. Så ram kjøler og SSD Men selvfølgelig. Ønsker du deg en 2600k så kjør på=) Helt opp til deg så lykke til! Lenke til kommentar
Okei Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 (endret) Sånn som det står nå, kan det være jeg kjøper: Kjøleplasta: http://www.komplett....aspx?sku=302910 2GB RAM: http://www.komplett....aspx?sku=587790 (en venn skal ha den andre). Det får meg opp til 8GB RAM. SSD: http://www.komplett....aspx?sku=630675 eller http://www.komplett....sku=634168#info ? Hvilken mener dere er best, tatt i betraktning med pris etc. Fant også en til jeg tror kunne vært bra: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Harddisk/SSD/OCZ/OCZ-180-GB-SSD-3,5-Vertex-2-SATA-II,-Max-Read-Write-285-275MB-sec-44373.aspx Også en CPU cooler. Men er ikke sikker på hvilken CPU cooler enda. Forslag er mer enn velkommene ;D Kommer også til å lære meg overclocking, så trenger en stabil og bra cooler! Og heller venter litt med drastiske upgrades en stund til. Tusen takk for ALL hjelpen dere har gitt meg til nå! Er UTROLIG takknemlig! Endret 14. august 2011 av Okei Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Okei skrev (På 14.8.2011 den 21.02): Kjøleplasta: http://www.komplett....aspx?sku=302910 Du kan sikkert finne en bedre, basert på resultatene av Vapors test på xtremesystems/skinneelabs; Men ja, forskjellen ligger mellom 1-6 grader så det er ikke så mye, men alt hjelper. Okei skrev (På 14.8.2011 den 21.02): 2GB RAM: http://www.komplett....aspx?sku=587790 (en venn skal ha den andre). Det får meg opp til 8GB RAM. Jeg hadde kjøpt identisk RAM som den du har allerede. Før i tiden var det ihvertfall helt kritisk at du ikke brukte RAM med forskjellige CAS-verdier, men for alt jeg vet er det ikke så nøye nå lengre... Lenke til kommentar
Okei Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 (endret) vhaarr skrev (På 14.8.2011 den 21.57): Okei skrev (På 14.8.2011 den 21.02): Kjøleplasta: http://www.komplett....aspx?sku=302910 Du kan sikkert finne en bedre, basert på resultatene av Vapors test på xtremesystems/skinneelabs; Men ja, forskjellen ligger mellom 1-6 grader så det er ikke så mye, men alt hjelper. Okei skrev (På 14.8.2011 den 21.02): 2GB RAM: http://www.komplett....aspx?sku=587790 (en venn skal ha den andre). Det får meg opp til 8GB RAM. Jeg hadde kjøpt identisk RAM som den du har allerede. Før i tiden var det ihvertfall helt kritisk at du ikke brukte RAM med forskjellige CAS-verdier, men for alt jeg vet er det ikke så nøye nå lengre... Ah, my bad. Var denne jeg mente: http://www.komplett....aspx?sku=590447 Veldig informativ statistikk, takk for den. Fant ut at Netshop selger Noctua NT-H1. Edit: Tror dette er det jeg skal gå for: Kjøleplasma: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Kj%C3%B8ling/Kj%C3%B8lpasta/lim/Termisk-Pasta/Noctua-NT-H1-Termisk-Pasta-14-ml-Pro-grade-Thermal-Grease-30628.aspx SSD: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Harddisk/SSD/OCZ/OCZ-180-GB-SSD-3,5-Vertex-2-SATA-II,-Max-Read-Write-285-275MB-sec-44373.aspx CPU-kjøler: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Kj%C3%B8ling/Kj%C3%B8ling,-luft/CPU/Noctua-NH-C14-CPU-Kj%C3%B8ler-140mm140mm-Fan,-1200RPM,-19,6-dBA-46161.aspx RAM: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Minne/DDR3-1600Mhz/Corsair/Corsair-Dominator-6-GB-DHX-DDR3-1600MHz-Kit-w-3x-2GB-XMS3-DHX,-CL8-8-8-24-46102.aspx Ser dette bra ut? Eller er det noe som kunne vært bedre? Endret 14. august 2011 av Okei Lenke til kommentar
vitty Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 ville definitivt ikke valgt noe annet enn ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=590445 )da du fortrinsvis vil ha like mye/raske minnebrikker i hver kanal. (3 minnekanaler fordelt på 6 minneporter). Når det gjelder SSD er det mange forskjellige meninger ang. den siste generasjon SSD da det har vært problemer på disse. Produsentene mener de har fått orden på det og jeg er super fornøyd med min, så jeg ville gått for http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634168#reviews av de du listet opp. eller mitt alt: http://www.dustinhome.no/ocz-vertex-3-25-120gb-ssd-sata-600-mlc/product/5010579654 forrige generasjons alt. tidligere linket: crucial m4 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 vitty skrev (På 14.8.2011 den 23.20): ville definitivt ikke valgt noe annet enn ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=590445 )da du fortrinsvis vil ha like mye/raske minnebrikker i hver kanal. (3 minnekanaler fordelt på 6 minneporter). Når det gjelder SSD er det mange forskjellige meninger ang. den siste generasjon SSD da det har vært problemer på disse. Produsentene mener de har fått orden på det og jeg er super fornøyd med min, så jeg ville gått for http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634168#reviews av de du listet opp. eller mitt alt: http://www.dustinhome.no/ocz-vertex-3-25-120gb-ssd-sata-600-mlc/product/5010579654 forrige generasjons alt. tidligere linket: crucial m4 Jeg vil bare gjenta fra forrige tråd du postet dette tullet i: Crucial M4 er ikke en forrige generasjons SSD. Forskjellen i ytelse på SSD er ikke stor nok til å bli merket mellom en Intel 320 og en Force GT, alle rimelig nye SSDer er såpass raske at forskjeller ikke merkes og da blir det naturlig å se på stabilitet og problemfri operasjon framfor ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå