paalekal Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Hei. Det har seg sånn at jeg spiller ishockey, og har svært store problemer med ankelkulene mine, ettersom de sitter skeivt og er unormalt store. De utsetter for høyt press opptil flere timer daglig, og har flere ganger måtte avbryte treninger og kamper pga. dette. Intill nylig har jeg brukt to stk. silikonputer jeg har fått kjøpt gjennom å kjøpe musearmbandasje. Nå har disse som lagde bandasjene endret bandasjen, slik at jeg ikke lenger får tak i disse putene. Disse putene var veldig "sjokk absorberende." Med det mener jeg at om jeg presset på ene siden, var det lite press som kom gjennom på andre. Jeg er ute etter å få laget noe som ligner dette stoffet, men har enda ikke klart å finne ut hva jeg skal lage det av, hvordan, etc etc. Det må tåle høyt press, høye og varme temperaturer. Jeg har tenkt litt på det de bruker i Mythbusters, det som "Buster" er laget av, men lurer på om det tåler varme, kulde, etc etc. Det eneste jeg har kommet fram til ved hjelp av søking på nettet er "ballistic gel" og "gel pads." Har også vært innom ett produkt kalt "Impact gel." Jeg lurer derfor på om noen vet hvordan man lager slike silikonputer, gel pads eller lignende produkter med samme effekt, eller tips til hvor jeg kan få kjøpt noe sånt i større kvantitet? Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 såkalt Balistic Gel kan ``smelte`` det er ikke noe man som egner seg til dette trur jeg isåfall må du lage nye hver gang Ps : Om noen vet hvor man får tak i Balistic gel så er jeg interesert jeg også Og jeg har sett at man kan kjøpe forskjelige inlegg til sko og sportsutstyr i sånn type gel / silikon , er ikke sikker på hvor men du burde kanskje høre med for eks Lege eller en slags form for fotpleier eller som driver med salg av spesielle skotøy og såler til idrett og arbeid , de burde kunne hjelpe deg med dette men som sagt Balistic gel trur jeg smelter eller mister form og deformeres etter tid , bruk og i visse tempraturer , Impact gel har jeg også sett men i samenheng med tester av ``Blunt force`` våpen og for og se skader av visse våpen osv . Kan hende det er 2 forskjelige eller flere typer impact gel for alt jeg vet . Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Trur jeg kan ha løst problemet ditt her , eller vet ikke om dette er til ankler eller kan brukes der men her er det hvertfall Extreme Armor Footshield Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå