Gå til innhold

Dele to PCer - én med kabel, én trådløst.

Anbefalte innlegg

Mener å ha fått dette til før, men jeg får det virkelig ikke til å fungere akkurat nå når jeg faktisk trenger det.

Har altså to PCer, begge to kobla til samme ruter. Denne jeg er på nå er kobla til ruteren med kabel, den andre, gamle (med all musikken min på :() er tilkobla samme ruter via trådløst. Med den gamle dataen (trådløs) finner jeg PCen jeg nå sitter på (kabel) via Sharing Center, men klarer ikke koble meg opp mot den. Med denne jeg er på nå (kabel) finner jeg ingenting i Sharing Center.

Begge PCene bruker samme 64-bit versjon av Windows 7 Home Basic.

Noen som har peiling? For alt jeg vet går det ikke an, men jeg ser ikke helt hvorfor det ikke skulle være mulig. Halp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

okay her er et par steg du kan sjekke på maskinene dine.

1. sjekke at begge pcne er i samme domene eller workgroup, og at de har et fornuftig pc navn dette sjekkes i system properties som kan finnes med høyre klikk på "datamaskin"

2. Control Panel - Network and Sharing Centrer - Change advanced sharing settings, hvor du skrur på network discovery, skru på file and printer sharing, skru på sharing to anyone whit network access, slå av password protected sharing.

3. sjekk at instillingene er likt på begge maskinene, save changes på begge maskinene, reboot begge maskinene.

4. velge mapper du vil dele på netverket på begge maskinene.

5. gå til "start" - "network" se om begge maskinene kommer opp der nå, eller om du ser noen av de delte mappene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...