Tor r Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Under treet med mose på som delte seg i to. Bildet er fjernet. Beskrivelse: 1/500 sek-f/9-iso 200-brennvide 25 mm. Tok utfordringen til tema. Tanken var og ta et bilde og gjøre minst muligt med det,men ga opp og få med himmelen. Himmelen er lagt til her. Bilde er ikke klipt,så kompensasjonen klarte eg.Tilpasninger med himmelen og litt justeringer Lys kontraster samt litt sharpen.Her bevist holt igjen utbrent sort som en konterast/nyangse til det andre. Tanken var linjer i bilde nedenfra venstre og opp mot høyre(diagonalen) samtidigt som stammen i midten skulle ligge i det gylne snit oppover og ut,samt og få med et spennende lys. Noen utfordriner og begrensninger ble det. Treet vokser langs bakken ca 1 meter og svinger opp å deller seg rett etter i to. Treet står i en silo på et forlatt gårdsbruk.Det vokser mose i mange varianter på siloen innvendigt og. Den største utfordringe var vinkelen og samtidig få stammene på treet til og se ut som dei hangt sammen,ikke to stammer som kom opp i bilde,samtidigt holde igjen litt av siloen oppe i høyre hjørne, så rart ut uten og den er ikke lagt til.Tror eg fikk til et brukbart resultat. Ligger her på ryggen på noen sekker eg fant,og bilde er tatt handholdt,lengre ned kom eg ikke,prøvde en stund og legge kamera på bakken,ble aldri fokus og komp av det nei. Brukte 3 dager at og frem før eg var fornøyd.Måtte dusje å skifte klær når eg kom heim ,var full av maur og anre smådyr. Var rød omkring på kroppen og hadde det vel ikke helt topp av at det kløde så mye.Ja ja,en historie ble det og i ettertid er eg meget fornøyd. Klart det kan være ting og endre på om en er aldri så fornøyd. Dette er skrevet og lagt inn etter at eg leste Websters tilbakemelding. Der han ser doff effekten/det uklare i nedre venstre hjørne til det klarere oppover i bilde som noe uskarpt som tiltrekker oppmerksomheten,noe som eg bevist valgte og la vekt på.derfor har eg et spesielt ønske om tilbakemelding på dette,dette fordi eg la mye arbeid i bilde og hadde klarere bilder som eg kunne valgt,muligens det ble for mye eller det ikke kommer godt nok frem at den nedre delen av bilde i venstre hjørne er en del av stammen som svinger seg mot en og mot venstre,fra det pungte eg tar bilde i.Det kan og vere at størelsen på bilde gjør det uklarere en det er i orginalen lagtet som nå i TIF-fil inneholder det 68,2 MB og er et meget skarpt og klart bilde. Samtidigt har eg noen dager/uker til å ta nye bilder utfra alle tilbakemeldinger,dei har så smått begjynt og sage ned trer og skal rive gården og da er muligheten borte. Link til bildesiden Lenke til kommentar
ferdinan-foto.no Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Bare en ting å si, Drit stilig dette her Tor:) Lenke til kommentar
Tokke Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Tusind tak for dit bidrag til temadagen. Billede: "Under treet med mose på som delte seg i to" Hvilke styrker ser jeg i billedet? Veldisponeret og velkomponeret billede ud fra et originalt ideoplæg. Manipulationen er vel udført i en god teknik. Hvilke svagheder ser jeg i billedet? Den manglende originale himmel. Lidt uskarphed som tiltrækker sig opmærksomhed i nederste venstre hjørne. Hvilke muligheder ser jeg for at gøre billedet bedre? Et forsøg med HDR (hvis der var plads dernede :-) Dæmpe lyset lidt i bunden af træet. Hvad er mit helheds indtryk af billedet? Originalt bidrag der forener tanker, former til et godt bidrag til temadagen om det velkomponerte bildet. 5 Sammenhæng mellem billede og titel/beskrivelse 5 Komposition 4 Håndtering af teknik 5 Personlig subjektiv vurdering 5 Samlet score Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Tusind tak for dit bidrag til temadagen. Billede: "Under treet med mose på som delte seg i to" Hvilke styrker ser jeg i billedet? Veldisponeret og velkomponeret billede ud fra et originalt ideoplæg. Manipulationen er vel udført i en god teknik. Hvilke svagheder ser jeg i billedet? Den manglende originale himmel. Lidt uskarphed som tiltrækker sig opmærksomhed i nederste venstre hjørne. Hvilke muligheder ser jeg for at gøre billedet bedre? Et forsøg med HDR (hvis der var plads dernede :-) Dæmpe lyset lidt i bunden af træet. Hvad er mit helheds indtryk af billedet? Originalt bidrag der forener tanker, former til et godt bidrag til temadagen om det velkomponerte bildet. 5 Sammenhæng mellem billede og titel/beskrivelse 5 Komposition 4 Håndtering af teknik 5 Personlig subjektiv vurdering 5 Samlet score Takk til en meget utfullende og lærerik tilbakemelding,som du ser har eg lagt ved et vedlegg som ble lagt ut under bilde,dette må ikke misforstås da vi ser ting fra forskjelige sider og eg er heller glad en sur for at du så det på den måten med det uklare,mulighetene er mange og det er viktigt og korigere seg frem til bedre resultater. Dette er skrevet og lagt inn etter at eg leste Websters tilbakemelding. Der han ser doff effekten/det uklare i nedre venstre hjørne til det klarere oppover i bilde som noe uskarpt som tiltrekker oppmerksomheten,noe som eg bevist valgte og la vekt på.derfor har eg et spesielt ønske om tilbakemelding på dette,dette fordi eg la mye arbeid i bilde og hadde klarere bilder som eg kunne valgt,muligens det ble for mye eller det ikke kommer godt nok frem at den nedre delen av bilde i venstre hjørne er en del av stammen som svinger seg mot en og mot venstre,fra det pungte eg tar bilde i.Det kan og vere at størelsen på bilde gjør det uklarere en det er i orginalen lagtet som nå i TIF-fil inneholder det 68,2 MB og er et meget skarpt og klart bilde. Samtidigt har eg noen dager/uker til å ta nye bilder utfra alle tilbakemeldinger,dei har så smått begjynt og sage ned trær og skal rive gården og da er muligheten borte. Bare en ting å si, Drit stilig dette her Tor:) Meget kjekt å høre. Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Det ble full uttelling for strevet ditt her, et flott bilde Lenke til kommentar
thoar Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 tror jeg bare sier det jeg først tenkte da jeg så bildet! wow!! synes dette er et flott bilde, kunne vært forsiden til NG om tapte sivilisasjoner eller noe.. liker det jeg ser jeg... Lenke til kommentar
Morten Ellingsen Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Imponerende kreativitet og utførelse her Tor:) Steen har vel sagt det meste og jeg samstemmer. Liker bilde godt Lenke til kommentar
Håkon Øvermo Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Jeg mener og huske å ha komentert dette bildet før, da var det mindre farge på himmelen, siden jeg husker det så må det jo være et fint bilde og flott komposisjon. Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Det ble full uttelling for strevet ditt her, et flott bilde Takker Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Imponerende kreativitet og utførelse her Tor:) Steen har vel sagt det meste og jeg samstemmer. Liker bilde godt Takk for tilbakemelding,bra og høre du meiner omtrent det samme som Steen,da har eg to referangser til forbedring tror jeg bare sier det jeg først tenkte da jeg så bildet! wow!! synes dette er et flott bilde, kunne vært forsiden til NG om tapte sivilisasjoner eller noe.. liker det jeg ser jeg... Meget kjekt du likte det Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Jeg mener og huske å ha komentert dette bildet før, da var det mindre farge på himmelen, siden jeg husker det så må det jo være et fint bilde og flott komposisjon. Takk for tilbakemelding,du husker godt,det er samme plassen men ikke samme bilde,dette ble tatt i en ny runde eg hadde med trærne. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Riktig flott temabilde - velkomponert! Lenke til kommentar
Carina Hedegaard Frey Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Flott komponert og spennende bilde Liker vinkelen du har fotografert fra, og utsikten du fikk der du hadde lagt deg med kamera. Morsomt å lese historien til bildet. Liker fargene godt her. Fint med den myke og grønne mosen som sitter på treet, den står som en fin kontrast til den harde betongen som lager rammen rundt her. Bladene som strekker seg mot den blå himmelen ble også veldig fine. Alt i alt, et velkomponert bilde etter min mening Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Suveren komposisjon, og veldig kreativt bilde. Fine farger også. Veldig bra Lenke til kommentar
jeanette roger Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 stilig bilde Tor,liker det veldig godt,sarvene og motivet Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Riktig flott temabilde - velkomponert! Takker. Flott komponert og spennende bilde Liker vinkelen du har fotografert fra, og utsikten du fikk der du hadde lagt deg med kamera. Morsomt å lese historien til bildet. Liker fargene godt her. Fint med den myke og grønne mosen som sitter på treet, den står som en fin kontrast til den harde betongen som lager rammen rundt her. Bladene som strekker seg mot den blå himmelen ble også veldig fine. Alt i alt, et velkomponert bilde etter min mening Takker for fin tilbakemelding. Suveren komposisjon, og veldig kreativt bilde. Fine farger også. Veldig bra Kjekt å høre stilig bilde Tor,liker det veldig godt,sarvene og motivet Kjekt du likte det så godt,varmer det Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Utmerket komposisjon og kreativitet Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 (endret) Riktig flott temabilde - velkomponert! [/quot ble noe feil beklager fikk ikke slettet det. Endret 14. august 2011 av Tor Foto Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Utrolig stilig komposisjon og perfekt eksponering! Lenke til kommentar
40D Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Veldig kult.. Likte dette og historien om deg på ryggen, maur og alt det der. haha! Det er da det blir gøy og drive med foto. Inspirerende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg