Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Laptop-krasj

Anbefalte innlegg

Er i deep shit.... :)

Har en Acer laptop 5930G med vista som plutselig begynte å fryse eller reboote. Leste en god del om skumle AVG-oppdateringer og vista, og tenkte at Windows 7 ville løse alle problemer... nope, gjorde ikke det..

Formaterte disk og installerte win 7, men har samme symptomer. Hvis den starter og jeg får logget meg på, fryser ila noen få minutter. Men, det er veldig sjelden jeg kommer så langt. For det meste rebooter den ila noen få sekunder etter at power-knapp er slått på. Har kjørt diskkontroll (wd 320) via en annen pc, men den er iflg testen OK.

Hva kan det være? Forslag til problemløsning?? Begynner å bli en smule desperat...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en memtest med memtest86+.

husker at min aspire 5920G hadde noen lignende symptomer. Den gang hadde jeg ikke peiling på pc, så jeg sendte den inn, og fikk den tilbake med en ny harddisk. Det løste problemet for meg, så kan jo være disken din som er gåen.

Om du ønsker og ta backup, så har du muligheten til å ta ut viktige filer med en livecd. Last ned ubuntu fra ubuntu.com, brenn ut på cd med imgburn, og start opp fra cd'n. Derifra kan du starte opp ubuntu fra cd'en uten endringer på harddisken og ta backup. :)

Og kommer du inn i sikkerhetsmodus? F8 under oppstart.

Endret av Crazyjoey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...