Gå til innhold

Må få router til å hente nett fra hus eier's nett


J@9

Anbefalte innlegg

Hei.

Har akkurat flytta inn i en leilighet, hvor det er fiber..

Huseier har en eldre philips router, med kun mac filter, ikke noe annen sikring..

Jeg har en TP-Link TL-WR1043ND (om jeg ikke husker helt feil..), denne er nå flashet med DD-WRT v24-sp2 (08/07/10) std (SVN revision 14896).

Problemet mitt er at jeg ikke får den til å sette opp sitt eget wlan, virker som om den kun forsterker hans signal.

Jeg har fått det til før, men det var hos noen andre folk, og med en linksys router.. mener jeg brukte repeater eller repeater bridge der, og satte opp et ekstra wlan på linksysen..

 

Mens her så finner jeg ikke noe med repeater.. så jeg har prøvd client istedet, noe som funker greit for kabel nettverk, hvor alt kobler seg rett opp, men jeg får den ikke til å sette opp noe eget wlan.

Når jeg har prøvd å sette opp et WLAN på den, så endrer den MAC adresse på den delen som funker, og da ender jeg opp med å miste tilkobling til huseiers router..

Men jeg finner heller ikke den SSID'en jeg har prøvd å sette opp :S

 

 

Noen tips i denne saken?

Har styra med dette i noen timer nå og begynner å bli både trøtt og lei :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal lage et eget trådløst nettverk med å koble på huseiers trådløse, må du ha en router som støtter fler SSID.

De fleste trådløse rutere støtter kun ett SSID, dvs de kan bare være med i ett trådløst nettverk samtidig (og da ofte det de er kablet til)

Så.. Om du skal ha eget trådløst, så må du enten kjøpe ny router eller dra en kabel fra huseiers ruter...

Lenke til kommentar

Trodde ikke selve routeren hadde så mye å si når den støttet DD-WRT Firmware jeg??

Har jo gjort akkurat det samme med en Linksys WR54G eller hva den modellen heter.

 

Har ikke mye lyst til å kjøpe ny router, siden denne er maks 1 mnd gammel.

 

Men jeg fant ut hvorfor jeg ikke fant noe repeater og repeater bridge innstillinger, for dd-wrt på atheros chipset, støtter ikke denne muligheten.. men det skal være fullt mulig å få satt opp via client mode, og så sette opp et virtuelt interface for å sende ut egen ssid, står det på dd-wrt sida.. så jeg skal prøve å få satt det opp på den måten nå.

Lenke til kommentar

Har fått løst problemet :)

 

Huseier har lagt opp cat5 kabel til tv, så jeg fikk satt på et par hjemmelagede splittere, så nå kjøres nett og tv via samme kabel og funker glimrende :) Gikk også tilbake til original FW på routeren.

 

Det er bra! Godt med løste problemer..? Det er ikke i Bø i Telemark vel??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...