Alprolex Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Hei jeg strøyk i Matte T1 forrige skoleår, skal nå starte på 2.året allmenn påbyggning. Jeg kunne valgt å få en 2'er på kortet men fikk læreren min til å skrive ikke vurdert siden jeg ikke var fornøyd med karakteren, kan jeg ta det opp etter endt VGS utdanning og alikevel komme i primærkvotta?, og hvis ikke er det mulig å ta P1 matte og havne i primærkvotta? skal foresten ha S1 og S2 i løpet av skoleårene Lenke til kommentar
thiho Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Du kan ta opp matte 1T som privatist så lenge du gjør det mens du går på videregående. Karakteren fra privatisteksamen vil derfor da erstatte eksamen -og standpunktkarakteren. Lenke til kommentar
Alprolex Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Var det jeg var redd for , men hvis jeg lar vær og tar opp P1 etter endt vgs utdanning vil jeg komme i primærkvotta? eller MÅ jeg ta opp T1 i løpet av vgs? EDIT: du nevnte at det erstatter standspunkt karakteren, men tingen er at karakteren ikke ble vurdert. Endret 13. august 2011 av Lagymoon Lenke til kommentar
medisinOmsider Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Det gjør ikke noe at du fikk "ikke vurdert", du kan fortsatt ta 1T som privatist. Det er ikke umulig at du kan bytte faget til 1P og få det ført på vitnemålet hos skolen din. Jeg tror reglene heller er sånn at du ikke kan ha forbedret en stryk karakter på en eksamen, da havner du i ordinærkvoten. Kom på denne saken; http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Drmmen-truet-av-datatabbe-1775683.html Snakk med rådgiveren på skolen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå