GaLiHaLen Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Har Shuttle SN45G Barebone PC med heatpipe kjøling. Meget fornøyd med tanke på støy og temp, er det heatpipe kjølere å få kjøpt løst til socket A cpuer? Lenke til kommentar
555 Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=CMK702151A Lenke til kommentar
GaLiHaLen Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Takker, noen som har prøvd denne kjøleren (Taisol CMK702151A)? Erfaringer? Støy? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Etter det jeg har hørt om den så er den heller dårlig Lenke til kommentar
GaLiHaLen Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 heatpipes ut i en vanntank med is hadde vært noe... Lenke til kommentar
Josten Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Siden heatpipeteknologien er bygd på at væskene stiger oppover når de fordamper og renner ned igjen når de kondenserer, synes jeg den virker heller "missbrukt" i en slik kjøler. Siden kjøleren i de fleste kabinetter ligger horisontalt, vil ikke den kjølige væsken renne tilbake til underdelen, men heller legge seg som en dam i røret. Det samme vil vel gjelde gassen. Nå kan det hende at den også virker på en litt annen måte. Nemlig at væsken som fordemper ved prosessoren, presser gassen i røret mot den kjølige delen, hvor den kondenserer og presser væsken mot den varme delen. Men når man ser på bildet, ser man jo at de går skrått utover mot toppen. Da vil vel hvertfall den ene av de heatpipene, kun være til nytte i form av kobberet. Nå kan det hende at det finnes flere virkemåter ved heatpipes enn jeg er klar over, men jeg synes det virker som at de vidunderrørene puttes inn i alle mulige konstruksjoner nå, og havner i alle mulige stillinger, så jeg lurer på om de funker like bra som det er ment som. Vet denne posten ble litt OT, men siden det handlet om en heatpipekjøler, ville jeg lufte mine problemstillinger rundt emnet. Fint om noen vise menn kunne bekrefte/avkrefte mine teorier . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå