Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tror at jeg kaster bort livet mitt for tiden


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

(Dette er vel kanskje ikke helt gruppen, men jeg fant ikke noen annen gruppe med anonym posting som kunne passe.)

 

Jeg har den siste tiden hatt en økende følelse av at jeg kaster bort livet mitt. Jeg gjør liksom de samme tingene om og om igjen (stort sett da) og kommer meg ingen vei. Er veldig passiv med tanke på det å ta initiativ noe som jeg tror kommer av at jeg har en dyp mistro til at det skal komme noe godt ut av å forsøke på noe. Har en forestilling om at det jeg gjør kommer til å gjøre ting værre enn de er, og jeg vet sånn ca. hva jeg har, men ikke hva jeg får. Hvordan skal jeg komme ut av dette, våge å ta insitativ til og forsøke å endre noe og ikke bare passivt vente på at ting skal dukke opp eller "flyte med"?

 

Noen forslag til hva jeg kan gjøre for og bli mer fornøyd med tilværelsen? Det virker som jeg står helt fast her, og om jeg ikke gjør noe så kommer det bare til å fortsette mer eller mindre det samme, og jeg kommer til å bli eldre og fortsatt ikke føle at jeg gjør noe annet enn å bare gjenta meg selv.

 

Så har jeg problemet med at jeg vet mye om hva jeg ikke vil, men lite om hva jeg vil:(

 

Postet av anonym: 84505fbae1ee0b4e5d6a63183550a7fa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

“Life is what happens to you while you're busy making other plans”

 

Du må altså gjøre noe med det nå, ikke en gang i fremtiden. Men å gå fra en "dårlig" livssituasjon til en "bra" (tenker på hvor fornøyd man selv er med livssituasjonen) gjøres ikke på kort tid, og vil kreve en del vilje og tålmodighet.

Lenke til kommentar

Sitater er vel og bra, men det betyr ikke at det på noen måte hjelper ts.

 

Jeg syns du bare må lukke øynene og ta sjansen neste gang en mulighet du ikke er helt imot åpner seg. Forhåpntligvis vil du se at det enten ga deg en positiv opplevelse, eller en forandring som ikke var negativ, og at dette gir litt mersmak.

 

Å gi opp livet (som i grove trekk betyr å ikke ta sjanser) er dumt, da livet har så mye fantastisk å by på. Selvsagt er det mye vondt og unødvendig også, men det er disse tingene vi må heve oss over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...