Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Plutselig intens kløe på rygg

nipton

Anbefalte innlegg

Hei, har en syk klæe på rygg for det meste. Fikk det plutselig i dag. dro på svømming og ble bare verre i klor/varme bassenget.

Var en sånn syk intens kløe som jeg aldri har opplevd. Har ikke asma, eller allergi av noe slag. hadde når jeg var liten. Jordbær og Kiwi på tungen. Bruker parfyme 1 gang i uken. Dusjer med Parfymefri Shampo og balsam.. skjønner ingenting. Noe som vet?

Endret av nipton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skabb: Uttalte kløe oppstår i størst grad på blant annet lårene, mellom fingrene, midjen og kjønnsorganene. Utslettet forekommer ikke over "skjortesnippen". Skabb vil lage ett rødt, ofte småprikkete utslett, men kan være nesten helt blekt.

Jeg har Ingen utslett på ryggen. ingen spor av noe som helst. ingen farge eller noe.

Eneste som gjorde det bedre og nesten borte var å dusje i kaldt kaldt vann i 10 min eller noe.

Eneste som jeg kan sammenligne med er før jeg begynner å svette så klør det en del. men midt i trening og etter går det fint. Men denne gangen var det enda mer intenst.

Endret av nipton
Lenke til kommentar

Okei. Tusen takk alle sammen :) skal smørre meg inn godt hver dag :)

Edit: Dagen ettepå. alt bra. helt til jeg skulle sykle meg en tur. ble varm etter 3 min og da begynte det å klø. mer enn vanlig. måtte hoppe i dusjen, ble sikkeli intenst. something is definitely wrong.

Endret av nipton
Lenke til kommentar

Dusjet med shampo på ryggen. syklet 10 min senere.. 3 min inn i syklingen kom kløingen, mer som små nåle i ryggen.. gikk bort etter 1 min.. syklet i 30 min. nå kjenne æ bare litt små prikking i blant. Føles godt å kunne trene igjen. Har blitt betydlig bedre siden svømmingen.

Smører godt på ryggen hver dag. får se hvordan det går denne uken.

Endret av nipton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...