Solbakken91 Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Heisann sitter med fint lite kunnskap om overklokking, men vet at det jeg har kan overklokkes har noen noe tips om hvor mye jeg kan klokke det jeg har? specs: Windows 7 64 Prosessor: Intel® Core 2 CPU 6600 @2.4GHZ Minne: 4GB Sjermkort: AMD Radeon HD 6870 DirectCU 1GB GDDR5 Lenke til kommentar
War Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Spm her er vel hvilket hovedkort den står på og hva du har tilgang på i bios elv cpu-kjøler. Lenke til kommentar
Solbakken91 Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Beklager mangelen på informasjon. CPU Operating speed Exsternal clock 294mhz Multiplier factor x9 DRAM speed PCI exspress clock 100 MHz Det er vel hovedsakelig dette jeg har tilgang på i BIOS Lenke til kommentar
Lami Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Klokk til krampen tar deg. Neida men hva er temperaturen på CPU'en din? Prosessoren din kan overklokkes til rundt 3,4GHz. Jeg vil tro du klarer oppimot det etterhvert, men husk å ikke ta så mye om gangen! Prøv med rundt 0,2GHz hver gang. Husk også å ALLTID følge med på temperaturen. Pass på at den ikke blir for varm. Hvis du får blåskjerm(bluescreen) så må du stille opp på vcore (voltage core) på prosessoren, men ikke still for mye. Men som over, skulle gjerne vist hvilket hovedkort du har før jeg kan si noe mer. Endret 15. august 2011 av Lami Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå