Audun0505 Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Hei Sitter atm på et Crosshair IV Formula am3 socket hovedkort på min hovedpc og jeg lurte litt på om jeg skulle oppgradere til am3+ og bulldozer når det lanseres. Derfor lurte jeg på om jeg er nødt til å kjøpe nytt hovedkort OG ny prosessor, eller om jeg evt. kan sette en am3+ cpu i am3 hovedkort? Har hørt noen rykter om at man kan gjøre dette dersom man oppdaterer BIOS (hvordan gjør man dette - og er det skadelig for am3-cpuen?) CPUen jeg har er AMD Phenom II x4 965 BE Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Hei. Noen av asus hovedkortene kan kjøre en am3+ prosessor. Det kan dog kreve en bios update. Bruker og være forskjellig fra hovedkort til hovedkort, men det skal ligge en guide på asus sine hjemmesider. Står i manualen til mitt asus hovedkort, så kan være verdt ig ta en titt der. AM3+ hovedkort støtter også AM3 prosessorer. Det er det jeg har lest, og jeg skal teste det selv i starten av september da hovedkortet mitt fikk en liten defekt her om dagen. AM3+ og AM3 har samme monteringshull for cpu kjølere, så du slipper og kjøpe ny. Dette har jeg fått bekreftet av både Noctua, Akasa og noen bilder jeg fant ved et google søk. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Hei. Noen av asus hovedkortene kan kjøre en am3+ prosessor. Det kan dog kreve en bios update. Bruker og være forskjellig fra hovedkort til hovedkort, men det skal ligge en guide på asus sine hjemmesider. Står i manualen til mitt asus hovedkort, så kan være verdt ig ta en titt der. AM3+ hovedkort støtter også AM3 prosessorer. Det er det jeg har lest, og jeg skal teste det selv i starten av september da hovedkortet mitt fikk en liten defekt her om dagen. AM3+ og AM3 har samme monteringshull for cpu kjølere, så du slipper og kjøpe ny. Dette har jeg fått bekreftet av både Noctua, Akasa og noen bilder jeg fant ved et google søk. Yay, da blir det Bulldozer på meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå