Gå til innhold

Hvordan lære seg 360 og 540 på slalom?

rob3rtsen

Anbefalte innlegg

Hallah forbereder meg nå til vinter sesongen, er 17, og har klart 360 noen ganger, men har enda ikke helt fått det inn i skallen hvordan jeg gjør det.. liksom det skjer noen ganger av seg selv, så når jeg skal gjøre det igjen, tør jeg ikke!? :s noen tips om hvordan fulføre 360`en ? og overvinne frykten?

altså:

- hvordan klare 360?

- hvordan Kan jeg øve meg på det fram til vinteren?

- hvordan begynne å jobbe seg fram mot 540?

Håper på gode svar :))

Og foresten. Noen tips om hvordan tør å hoppe på big jump? jeg gjorde det en gang å landet på kulen rett før bakken går videre ned.. det Jævlig vondt!

Endret av rob3rtsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er lurt er og aldri ta for lite fart, det er bedre å hoppe noe langt en for kort.

For det første burde du når du skal ta 360 poppe før du setter rotasjonen, når du er 180, burde du begynne og se etter landingen din, og når du har spottet den er det bare og lande med brede ben.

Når du skal ta 540 er det egentlig bare og ta i litt mer enn en 360. Da du er 360 grader burde du spotte landingen din og vri deg de siste 180 gradene og lande switch. Mye bedre å ha noe kontroll i lufta da du utfører trikset.

Anngående big jumps så synes jeg at det kun blir enklere og gjøre triks jo større hoppene blir.

Enkelt og greit siden du har mer air time som gjør at du kan tweake grabben ;)

Endret av Berniy
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet-3t93k9

360 og 540 er grådig enkelt, alt handler om å tørre. Lag et lite hopp med mid-pop i (ikke for rett opp, og ikke for flatt) i en bakke inærheten, land på løssnø og prøv deg fram. Klarer du å ta 360 på bakken med skia på? Prøv og tenk på teknikken. (Armer og hvordan du ser)

Hoppe på bigjump er noe man bare "må gjøre". Tenk på hvordan det skal gjøres, og ikke hvor vondt det gjør. Se på noen av de andre som hopper og se på hvor mye fart, stell deg på kulen og se om de bruker mye spenst. Ikke prøv på noe stæsj, hopp helt plain og simpelt de første gangene.

Klarer du å holde motet oppe, bruke noen timer på å lage småhopp i hagen/jordet/et sted i nærheten så skal jeg garantere deg at du klarer både 360, 540 og kanskje 720 før vinteren er over :) Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...