Rahvin_ Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Hei. Jeg vurderer å selge pcen min da jeg har trappet vesentlig ned på dataspill osv., og har en laptop i tillegg som fungerer bra til vanlig bruk. Lurer derfor på hva jeg kan forvente å få for den. Spesifikasjonene jeg kunne finne er som følger: Intel R Core 2 Duo 8400 3 Ghz GeForce GTX 260 4 GB Ram Vista Home Premium 64 Samsung HD103UJ 1 TB harddisk. Alt er selvsagt i god stand og pcen er relativt lite brukt. Ellers solid kabinett med innebyggede lys, så antar at det også er noe mer påkostet enn et vanlig. Håper på konstruktive tilbakemeldinger Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Som med de fleste som poster halvgamle PC'er: Mindre enn du forventer. 1500-2000 kanskje? Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 kor gammel er den og hva kostet alt når du kjøpte dette? Lenke til kommentar
Rahvin_ Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Gikk ut i fra at jeg ikke ville få noen enorme summer nei, selv om 1500-2000 var enda lavere enn jeg hadde trodd. Men derfor jeg spør tross alt. Har ikke kvitteringen med sum og kjøpsdato foran meg akkurat nå, men såvidt jeg kan huske kjøpte jeg den hos Komplett i 2008. Skal se om jeg kan finne pris i løpet av morgendagen. Takk for hjelpen så langt Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Hva du har betalt er egentlig totalt irrelevant. Hva kan man få av nye deler i forhold til prisen du forlanger og hvor mye koster nye deler som yter likt eller bedre enn det du har er mer relevant. 1500-2000 er nok et ganske bra estimat. Halvgamle PC'er har ofte langt bedre bruksverdi enn salgsverdi (ikke verdt for kjøper å risikere penger på gammelt potensielt misbrukt utstyr) Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 AMD X2 250 = 500 kroner, Radeon HD 5750 = 700 kroner, 4GB RAM = 200 kroner, 1TB harddisk = 400 kroner. Ettesom den er brukt vil jeg også anse 2000 kroner som rimelig. Såpass fort faller dessverre verdien på maskinvare i disse dager. Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 (endret) Er nok dessverre slik at pc-er som overstrider noe særlig mer enn 1,5 år ikke er noe penger å hente på å selge, vurderte å selge mine gamle maskiner før jeg kjøpte den jeg har nå, men kom fram til at det var så lite å få for de at jeg heller kunne ha de som reserve maskiner. Edit: Jeg mener og å ha hørt at idet en maskin ansees som brukt så halvere du ca prisen kontra ny maskin, men det virker litt ekstremt på meg. Altså da med en gang den tas i bruk og egentlig er helt ny. Endret 14. august 2011 av Inz4ne Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 I forhold til dagens standard er ikke dette akkurat en 'gaming'-PC selv om den klarer å kjøre de fleste av dagens spill. Hvis du klarer deg uten 2000 kroner ville jeg bare beholdt maskinen, alltid greit å ha en backup i tilfelle laptopen må inn til service. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Maks 1500kr vil jeg si. 2000kr om du er heldig med kjøper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå