Gå til innhold

Verdi på spillpc (Intel Core 2 Duo 8400, GeForce GTX 260)

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vurderer å selge pcen min da jeg har trappet vesentlig ned på dataspill osv., og har en laptop i tillegg som fungerer bra til vanlig bruk. Lurer derfor på hva jeg kan forvente å få for den.

Spesifikasjonene jeg kunne finne er som følger:

Intel R Core 2 Duo 8400 3 Ghz

GeForce GTX 260

4 GB Ram

Vista Home Premium 64

Samsung HD103UJ 1 TB harddisk.

Alt er selvsagt i god stand og pcen er relativt lite brukt. Ellers solid kabinett med innebyggede lys, så antar at det også er noe mer påkostet enn et vanlig.

Håper på konstruktive tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gikk ut i fra at jeg ikke ville få noen enorme summer nei, selv om 1500-2000 var enda lavere enn jeg hadde trodd. Men derfor jeg spør tross alt.

Har ikke kvitteringen med sum og kjøpsdato foran meg akkurat nå, men såvidt jeg kan huske kjøpte jeg den hos Komplett i 2008. Skal se om jeg kan finne pris i løpet av morgendagen.

Takk for hjelpen så langt :)

Lenke til kommentar

Hva du har betalt er egentlig totalt irrelevant.

Hva kan man få av nye deler i forhold til prisen du forlanger og hvor mye koster nye deler som yter likt eller bedre enn det du har er mer relevant.

1500-2000 er nok et ganske bra estimat. Halvgamle PC'er har ofte langt bedre bruksverdi enn salgsverdi (ikke verdt for kjøper å risikere penger på gammelt potensielt misbrukt utstyr)

Lenke til kommentar

Er nok dessverre slik at pc-er som overstrider noe særlig mer enn 1,5 år ikke er noe penger å hente på å selge, vurderte å selge mine gamle maskiner før jeg kjøpte den jeg har nå, men kom fram til at det var så lite å få for de at jeg heller kunne ha de som reserve maskiner.

Edit: Jeg mener og å ha hørt at idet en maskin ansees som brukt så halvere du ca prisen kontra ny maskin, men det virker litt ekstremt på meg. Altså da med en gang den tas i bruk og egentlig er helt ny.

Endret av Inz4ne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...