rosegg Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Jeg har nå fått montert subwooferen så den fungerer , men så er det med en 12v kabel som jeg ikke vet helt hvor jeg skal koble til for at det skal neonlyset skal fungere . Noen som vet hvor? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 du kobler den til et sted du har 12V. Helst et sted som er spenningsløst når tenninga er av. Sånn at det ikke tapper batteriet når du har parkert for kvelden. Hvis du mener hvor på subwooferen så kan det hende det er en liten plugg på samme sted som høyttalerterminalene. Lenke til kommentar
rosegg Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 Men det er en rød og en svart kabel , kan vel ikke koble begge på 12v? Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 rød kobles til 12v, mens svart kobles til jord (hvor som helst på karosseriet) Lenke til kommentar
rosegg Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 Okok , men da kan jeg vel bare koble på ground på forsterkeren og 12v der da? Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Ja, så lenge kilden til forsterkeren er koblet til Accesory. Hvis forsterkeren er koblet direkte til 12v på batteriet, må du nok ha en egen bryter for neonlyset, hvis du skal kunne kontrollere den. Lenke til kommentar
rosegg Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 Neonlyset er på subwooferen fra før , så dette er ikke noe jeg har ordnet. Kabelen og alt var med subben. Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 ah, så du mener at neonlyset er integrert med subben? og at det stikker kun to ledninger ut fra subkassen? Lenke til kommentar
rosegg Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 har fått subben til å fungere så den spiller ja , er en kabel som er bak subben det står 12v på, den kommer det en rød og en svart fra. Så det er intigrert ja, så jeg har koblet den 12v kabelen bakpå sub kassen ja. Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Nå har jeg ikke peiling på hvordan neonlyset er koblet, men jeg vil prøve å gi en generelt svar. Hvis den kabelen er koblet slik at lyset går på med en gang den får spenning. Hiv på en ekstra bryter på 12v mellom lyset og batteriet. (Dvs, hvis 12v på forsterken som er igjen koblet direkte på batteriet) Hvis den ikke går på med en gang den får spenning, og blir styrt av en integrert krets i subben (i tilfelle den er lydstyrt) så kobler du den kabelen direkte på (12v på forsterkeren f.eks). Husk sikring i alle tilfelle. Den sorte kobles direkte på jord, samme hvor, til og med på ground på forsterkern kan du koble på. Lenke til kommentar
rosegg Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 okei , takk for godt svar Skal prøve dette senere i morgen Lenke til kommentar
DragonsHeaven Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Ett tips, lampettledning og en vanlig lampebryter funker fjell i denne sammenhengen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå