terjed Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 I følge denne artikkelen ser det ut til at det kan være et problem med autofokusen til 10D. Noen kameraer kan ha feilen som består i at kameraet fokuserer enten foran eller bak objektet. I følge artikkelen er dette omfanget større enn først antatt. http://luminous-landscape.com/essays/canon...roversies.shtml Noen som har merket dette i Norge? Ikke vet jeg, men kanskje problemet ble løst før kameraet kom ut på det norske markedet, eller??? Canon selv har ikke adressert dette problemet, eller sier ingenting annet ann at de som har dette problemet får fikset det på garantien hvis kameraet sendes inn til reperasjon sammen med objektiv. Lenke til kommentar
terjed Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 Rart at ingen har noe å si om dette? Enten er det ingen i forumet her som har 10D, eller så kjenner de til problemet men vill ikke si noe om det... Eller...??? Lenke til kommentar
andreash Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg har 10d og ikke noe problem Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg har ikke merket noe til dette fokusproblemet med mitt Canon 10D. Men i det siste har jeg merket mer og mer til andre problemer: - Svært ustabilt med IBM Microdrive (Err 2) - Kameraet henger seg også en del ellers med Err 1 - En del problemer med Canon EF 28-135 IS objektivet Hvis disse ustabilitetene fortsetter må jeg sende kameraet til service. MLW Lenke til kommentar
terjed Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 Det høres jo ut som problemer som kan fikses med firmware, men så lenge dette ikke sendes vil man jo sende inn kameraet. Kan de ha sndt ut dette kameraet på markedet fo tidlig? IBM microdrive er jo veldig aktuelt for de som kjøper kameraer med så store bildefiler. Lenke til kommentar
Jens Hansen Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 IBM Mircodrive er dels berygtet for instabilitet og dels for ikke at fungere lige godt sammen med alle kamera-mærker. Det er derfor næppe et specifikt problem for Canon EOS 10. Angående autofokus-problemet også er omtalt i www.dcresource.com's anmeldelse af EOS 10 D. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå