Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

infeksjon i foten

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

hei

har nå infeksjon i foten for tredje gang.

første gang for par år siden kom det (som nå) bare av seg selv, uten sår eller noenting. bare sittet foran data'n så plutselig blir den hoven,rød osv. og jeg har plutselig infeksjon.

andre gangen var pga brannsår på samme sted som jeg prøvde lappe selv, det ble infisert.

og nå en ny infeksjon, nå (som første gangen) helt uten sår, virker som det bare kom av seg selv. akkurat på samme sted hver gang, starter oppå høyre fot-overflaten og sprer seg raskt gjennom hele foten. vet ikke om det betyr noe men fått infeksjon akkurat i disse 3 sommermånedene hver gang. hver gang har pennicilin fiksa det da, bare spiste noen piller så ordna det seg.

nå er jeg nettopp ferdig med antibiotika-kur igjen (650mg weifapenin x4 per dag) men det virker som jeg fortsatt har infeksjon. ikke som forrige gangene da det forsvant innen kuren var ferdig. er fortsatt varmt,rødt,klør og brenner..redd det skal spre seg igjen. når det står på som verst (og blir vel bare verre) kan jeg ikke gå i det hele tatt og får ikke på meg sko osv..hele foten brenner intenst. etter søndag har jeg ikke mulighet til å komme meg til legen på par uker så bare lurer på om noen har noen tips eller vet noe?

info om meg: er en gutt i begynnelsen av 20-åra, lever ikke så sunt,nesten konstant rusa i 10år+, spiser usunt osv. godt mulig jeg har svakt immunforsvar, generelt ganske svak. f.eks forkjølelse som andre har bare par dager kan sende meg til sengs en hel måned. beveger meg sjelden ut og ser lite dagslys og lever litt møkkete,litt som en uteligger bare inne. par andre ting som plager meg men sikkert ikke viktig å nevne her.

par spm. til: mulig infeksjonen fortsatt kan gå tilbake av seg selv, eller burde jeg prøve å dra til legevakt el.l uansett for å ordne mer antibiotika? hva om infeksjonen blir verre, hvor lenge kan jeg vente til det blir Veldig ille, noen tegn jeg kan se etter som er på grensen av hva som kan gå? mener hvor lenge jeg kan strekke det før jeg må dra til lege liksom. kan spre seg oppover beinet? noe jeg kan gjøre utenom å holde foten høyt (litt vanskelig sitter foran datan hele da'n) for å gjøre det bedre.. hva om jeg ikke kommer meg til legen og sitter der med infeksjon som blir verre, noen tips/råd/info? håper nå at selvom det virker som er litt infisert enda så går det over av seg selv,men.. ble litt nervøs nå i tilfelle det ikke gjør det siden jeg ikke kommer meg noe sted etter helgen:S

pfh takk for svar:)

mvh

Postet av anonym: 85daa9e94a7d38ae0bc6bb04c3f419a2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...