langlo94 Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Eg kjørte akkurat ein minecraft server med meg og ein annan på og kjørte speedfan i tillegg for å overvåke, eg såg akkurat at datamaskina nådde 127 C er dette farleg? Eg har forresten stoppa serveren og spelet i tilfelle. Det var ikkje nokon av prosessorkjernene, GPU'en eller harddisken som vart så varm, men noko som heiter temp2. den er no på kun 61 C. Endret 13. august 2011 av langlo94 Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 127 høre litt vell VARMT UT! (har lest i poster at tallet var noe nærme det, og da var det pga en bug ellernoe) Men 100 C + er ikke bra. Venter heller til noen andre kan svare ordentlig =) Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 i speedfan hos meg er temp2 stuck på -128 eller 128 grader. I tilleg viste programmet feil temperaturer, men det kan være forskjellig fra maskin til maskin. Du kan prøve og bruke CPIUD hardware monitor. Lenke til kommentar
langlo94 Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 Det som er rart er at grafikk-kortet er på 45 temp2 58 og alt anna ca 35 så det virker ikkje som om varmer sprer seg. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Varmen trenger ikke og spre seg. Kan være på forskjellige punkter i maskinen som gjør det vanskelig for den og spre seg. Mest sannsynelig er det en sensor på hovedkortet. Lenke til kommentar
langlo94 Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 Vurderar om eg blir nøydd til å kjøpe fleire vifter, eg har pless ti, 5-6 stykker til. No har eg berre inntak framme og prossessorvifte. Muligens på skjermokrtet og. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Temp 0,1 eller 2 i software som Speedfan ol. er ofte ikke i funksjon, eller viser helt kårny temperaturer - men hvis de faktisk er koblet mot en fungerende sensor, er det vel som regel Northbridge eller Southbridge de måler, noen ganger RAM. Prøv andre programmer, som CPU-z, HardwareMonitor, HWinfo, Everest, CoreTemp .... Endret 13. august 2011 av thomit Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 127C er en veldig typisk verdi for sensorkanaler som ikke er tilkoblet noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå