TMB Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Hei. Dersom jeg tar en 12v-kjøleboks som trekker 55W (4,5 ampere) til et 12v-uttak i PCen, er det safe? På PSU (600W) står det 30A max på begge 12v-railene. Eneste andre som er koblet til 12v i pcen er er 5 vifter, hvorav to vifter kun går på 6v. Tror disse viftene trekker 0,16A. I mine øyne går det bra, men gidder ikke prøve noe før jeg er 100% sikker Endret 13. august 2011 av TMB 1 Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Tror ikke det skal by på problemer, men det er nok mer enn bare viftene som trekker strøm fra 12V-linjene. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Jeg trur det skal gå bra , Har en kamerat som har koblet det meste til dataen via en 1100 W strømforsyning , ( han er elektriker da ) men har koblet alt fra digitale fotorammer til radioer som egentlig trenger stikkkontakt og faktisk fått koble til en telfon lader som egentlig er til bilen . Men jeg tar ikke noe ansvar om det skulle skje noe , er det ikket til data så er det jo en grunn selvom det kanskje og mest sanynlig vill fungere, Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 Ja selvfølgelig, tenkte ikke på disker og optiske drev. Men da regner jeg med at det går bra Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Du har visst heller ikke tenkt på CPU? Det er CPU, og eventuelt skjermkort, som bruker mesteparten av 12V effekten. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 Trodde det gikk på eget jeg, cpu bruker vel 5v? Men uansett virker det som at alt går bra, har surra og gått her i noen timer så Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 CPU bruker 12V via en regulator. Skjermkort bruker også som regel 12V. Disse kan trekke ganske mye strøm. Men avhengig av PSU bruker de av og til egne "kanaler" i PSU-en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå