Gå til innhold

Dommerfeil PL 11/12

Maefteda

Anbefalte innlegg

Men ok, jeg biter selv om jeg vet at du troller. Her er de feilaktige avgjørelsene:

1. Godkjente Stokes første scoring selv om den skulle vært avblåst for hands på Crouch.
  2. Ga ikke straffe da Kaboul ble dratt ned i feltet av Shawcross, her gir han også gult kort til Kaboul for protester.
  3. Ga ikke straffe på nedrivingen av Defoe samt redningen på streken med hånda som igjen ledde til...
  4. ...det feilaktig underkjente målet som Adebayor scoret. Det ble dømt offside selv om man helt klart såg det under kampen og reprisene viser at han var 2 meter onside.
  5. Ga ikke straffe da Shawcross kastet seg ned og blokkerte Defoes skudd med armen. I etterkant ser man at han viser til Defoe at han ikke blåste pga at armene var inntil kroppen. (armene var tydelig utenfor kroppen og langt ifra en naturlig posisjon)
  6. Ga Kaboul sitt andre gule og dermed rødt kort. Her overser han totalt at Walters var offside og at det dermed skulle vært frispark andre veien.

Dette er altså kun det som skjedde innenfor 16-meterene (i tillegg til det røde kortet), det var så mye annet tull som foregikk også, kan f.eks nevne hvordan Woodgate burde vært utvist i første omgang etter to sene taklinger med knottene i leggen på hhv Bale(eller var det Ekotto?) og Parker.

Dette er den verste dømmingen jeg har sett siden Mendes scora på Old Trafford.

edit: her ser du forresten hvor godt linjedommeren likte avgjørelse nr 4.

post-133814-0-57160000-1323630604_thumb.jpg

Endret av Solaar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er på en side glad for at Spurs fikk en knekk i dag, men fyfaen, var en bra frustrerende kamp å se på uansett. Stoke slapp unna med ALT, Spurs fikk ingenting. Var sikker på at dommeren skulle annulere straffen for at Adebayor jukset ved å sende keeperen feil vei ellerno..

Lenke til kommentar

Nok en gang hårreisende dømming mot Spurs, denne gangen ble det heldigvis ikke avgjørende for utfallet av kampen.

1. Snytt for straffe da Ekotto slår innlegg som går i hånda på en Sunderland-spiller. Hånda er langt utenfor kroppen og dommeren står 10 m unna med klar sikt men lar det gå.

2. Snytt for straffe da Pavlyuchenko blir felt på innsiden av 16-meteren. Dommeren dømmer frispark til trass for at Sunderland-spilleren aldri er utenfor 16-meteren når han sparker ned Pavlyuchenko. Nok en gang er dommeren godt plassert men lar det gå.

Lenke til kommentar

Jeg mener det ikke er straffe, grunn;

1. Ballen skifter retning i storfart og City spilleren rekker nærmest ikke å reagere før ballen treffer han.

2. Han har hånden i naturlig stilling. (Hva er mer naturlig enn å ha armen ned?)

Han kan blåse, men den er ikke soleklar. Mer 50/50 og så lenge ballen endrer retning osv. så gjør vel dommeren det riktige.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var vel kanskje ikke med å avgjøre kampen, men legger ved likevel.

Arsenal-Wolves.

Song slipper rødt, burde kanskje hatt.

Milijas får rødt, helt latterlig dømt.

Ble jo 1-1, så har ikke mye å si, men ( Wolves hadde jo selvsagt sikret seieren på overtid med Milijas hvis det røde ikke hadde kommet... :)

Lenke til kommentar

Ja, det gjør det. Men jeg skjønner jo at Wolves ikke ville vunnet kampen, og uavgjort var jo en sier for Wolves. Sånn sett hadde ikke utvisningen mye å si.

Jeg er faktisk uenig. Vi vet ikke hvordan en kamp arter seg når noe slikt skjer. Hadde de mistet Song ville byttene til Wenger garantert være gjort på en annen måte, itillegg ville Wolves hatt 1 mann mer til å forsvare seg med og angripe seg med. De kunne f.eks. fort kontret inn 1 mål på slutten av kampen, men slik får vi aldri vite.

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...