Atald Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Merkelig at det var en Arsenal-fan som prøvde å avsløre juks mot eget lag. Er det mulig å se gamle kamper i opptak på Sumo? Red.: Dessverre ser det dårlig ut grunnet rettigheter, samme gjelder klipp i god kvalitet på Youtube og annet. Endret 18. oktober 2011 av Atald Lenke til kommentar
Atald Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 http://www.youtube.com/watch?v=k-8xFm0ev78 Jeg synes disse bildene taler sin sak. Beklager elendig kvalitet, men det var eneste jeg greide å finne. Det ser også ut til at den kan bli slettet rimelig fort da den er gjenkjent som PL-materiale. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Den er allerede borte. Men uansett, det er de samme tv-bildene som ble vist overalt. Da jeg såg kampen var jeg overbevist om at det var hands, da jeg såg klippene i ettertid oppdaget jeg at situasjonen i beste fall var tvilsom. http://www.tv2.no/play/sammendrag-tottenham-arsenal-2-1-556017.html Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 Har ikke fått lagt til noe fra denne eller forrige runde enda, men det kommer når jeg har tid(les: ork). Hadde vært fint med noe hjelp. Handsen til VdV skal i det minste føres opp som tvilsom, men skal se litt nærmere på det senere. Tipper jeg tar det imorgen. Klarer å forsvare meg selv ja, men alltid fint å se at man har støtte i det man sier. Limbeck har nå uansett beklaget at han var litt krass, så da legger vi den død. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Greit nok det, den kan godt gå under tvilsomme avgjørelser men jeg klarer helt ærlig ikke se hvordan det kan karakteriseres som en dommerfeil da man selv med hjelp av tv-repriser ikke klarer å være sikker. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Liverpool-Manchester. United får en feilaktig dømt corner som fører til ny corner som fører til mål. Liverpool fratatt 2poeng. Som tilsvar kunne du hvertfall vært korrekt da.... Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 "Fører til corner, som fører til corner, som fører til gult kort, som burde vært rødt..." Rart ingen har skrevet at Rio skulle vært utvist når man først gir frispark for "fellingen" av Adam. Dommeren vurderer det slik at Adam blir hindret på vei fremover/gjennom. En slik forseelse gir normalt gult kort... Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 corneren vår var riktig Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 QPR fikk en feilidømt straffe i dag mot Chelsea, Helgusen faller som en sekk og det er aldri straffe. Skjer tidlig i kampen og påvirker hele kampen. Lenke til kommentar
edge Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Manchester City snytt for straffe når Anderson river ned Richards(?) og spolerer klar målsjangs. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Synes ikke det var klar målsjangse? Men kunne dømt straffe på den ja Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Chelsea - Arsenal: Arsenal snytt for straffe når Ramsey blir hekta i feltet(men som den helten han er så holder han seg på beina istedenfor å dette som en potetsekk) Sczeschny kunne vært utvist i 49'ende minutt for en takling på Cole. 50/50 på rødt eller ikke. 3-3 målet til Chelsea skulle vært annulert. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Skulle vært rødt kort, Sczeschny mente vel det selv også tror jeg. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Ikke enig, den var tvilsom i mine øyne. Koscielny er greit plassert og er i fart i riktig retning. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Tja, vil ikke si det er en klar målsjangse. Hadde nok ikke protestert om han fikk det røde, men kan fint se hvorfor det ikke blir rødt. Hovedfaktoren her er jo at ballen går i en kanonfart og i retning vekk ifra Cole og ut av boksa/ut mot sidelinja + alle Arsenalspillerne rundt. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Det er vel retningen på ballen som avgjør om det er rødt eller gult inne i feltet hvertfall. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Er det det. Er det ikke en vurdering dommeren må gjøre? Jeg synes det blir vurdert etter spillerens kontroll på ballen og antall spillere som har en sjangse til å hindre spillerens bane mot mål. Som i siste mann "regelen" Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 http://www.fotball.no/Documents/PDF/2009/NFF/spilleregler_11er_fotball.pdf Side 48 i denne pdf'en. Omhandler straffespark akkurat her. Det som sies er at angriper er på vei bort fra målet og har ingen åpenbar målsjanse. Så det blir en vurdering fra dommerens side ja. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Det blir jo en vurdering som det er sannsynlig at menneskelige dommere vil vurdere forskjellig på der og da, men regelen er at for at en spiller skal vises ut i slike situasjoner så må angriperen ha en klar scoringssjanse - det vil si at han må kunne få kontroll på ballen, rekke ballen først og ballens retning må være på vei til en åpenbar scoringssjanse. Det skal ikke vises ut hvis ett av disse kriteriene ikke oppfylles, fordi da er det ikke en opplagt scoringsmulighet. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Manchester United bortdømt igjen men abuen gidder vel ikke ta det med denne gangen heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå