Gå til innhold

Dommerfeil PL 11/12

Maefteda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poll har tydeligvis ikke ennå tatt seg tid til å lære regelverket etter han ga seg ser jeg. Suarez påvirker spillet veldig mye i situasjonen der, og målet skulle vært avblåst for soleklar offside.

Hadde vel en lignende situasjon i fjor også. Husker ikke hvem vi spilte mot, men Kos hadde en ørliten touch på ballen som gikk til en motspiller som scoret. Det ble ikke dømt offside fordi Kos var borti ballen.

Dersom motstanderen er sist borti ballen før man scorer er det vel ikke offside. Ergo, Poll har rett?

Nei Benbjo. Hvis Saha aldri hadde stått 2 meter offside i utgangspunktet så ville jo Koscielny bare latt den ballen trille videre til Szczesny, men siden Saha hadde et 2 meters forsprang og Koscielny ikke visste om han var offside eller ikke så måtte han slenge ut et bein på den.

Når det gjelder Suarez så ville Miquel aldri ha klarert den ballen der hvis han ikke hadde hatt Suarez foran seg. Da ville han mest sannsynligvis skjermet ballen vekk.

Ergo drar Suarez fordel av å være i en offside posisjon og målet burde blitt annullert for offside.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Usikker om det deker kriteriet, men en klar dommerfeil i Liverpool-Bolton kampen der, det ikke blåses for ultraklar tilbakespilling.

(ellers en veldig god dommerdag på jobb)

Lenke til kommentar

At Suarez ikke påvirker spillet må man være blind for å påstå. Eller må man anta at Arsenalstopperen er komplett idiot.

Arsenalspilleren hadde selvsagt latt ballen gå til utspark for keeper i stedet for å panikk-klarere dersom han ikke ble hardt presset av Suarez...

At linjedommeren ikke vinker er derimot forståelig, for det går raskt, Suarez er vel 10-15 cm offside(?) og med fokus på ball antar jeg det ikke er åpenbart for linjedommer at Suarez påvirker spillet med sin plassering.

På samme måte er som det nesten umulig for en linjedommer å se om en offsideplassert spiller "skygger" for keeper.

Lenke til kommentar

Arshavin er klart ja. Jenkinson synes jeg kan disukteres, men med tanke på at han fikk rødt til slutt uansett, og at han ikke akkurat påvirket resultatet i negativ retning for Man Utd, var ikke det så farlig heller.

Setter også opp begge straffene som ble tildelt som tvilsomme at best.

Lenke til kommentar

Arsenal sin straffe synes jeg er billig som få. Hadde det skjedd midt på banen, hadde det aldri blitt blåst. Innenfor boksen blir dessverre alle fotballspillere som vaklende korthus.

United sin straffe er klarere ettersom Walcotts berøring på foten gjør at Evra umulig kan holde seg på bena. Om dommeren blåser på "dytten i ryggen", ville jeg aldri vært enig i straffen her. Jeg hørte kommentatorene mente det var dytt i ryggen, noe den berøringen neppe kvalifiserer til.

Når De Gea i tillegg redder, og United sin straffe kommer når kampen så godt som er over, så klager ikke jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her var det stille gitt. Kan vel notere at Kevin Davies skulle vert utvist og at Liverpool i sin kamp ble snytt for et straffespark. Den siste situasjonen synes jeg ikke er så klar siden forsvarsspilleren holder armen intil kroppen

Liverpool ble snytt for klar straffe(Skrtel blir sparka ned i 16-meter) og får en mye mindre klar imot. Kjip kamp.

Lenke til kommentar

Skrtel fikk jo avsluttet uhindret. Synes ikke den er så soleklar som dere skal ha den til.

Men av tre tvilsomme situasjoner hadde dere nok fortjent en straffe. Det som derimot er komisk er denne uttalelsen: Jeg kan bare ikke se hvordan det var straffe. Har Dalglish drukket det samme vannet som Benitez?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...