Gå til innhold

Dommerfeil PL 11/12

Maefteda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo flere som har sagt at forumet har tapt seg det siste årene og da lurer jeg på hva det er som er grunnen. Personlig mener jeg at det er personangrepene (som jeg nå selv er skyldig i .. . aaargh) som ødelegger aller mest. Og siden det ofte får stå så mente jeg det var på tide å si fra. Jeg har ikke noe personlig mot hverken deg eller hoff men det er så superfrustrerende å se diskusjon etter diskusjon ende opp i slike slengkommentarmatcher.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du hever deg over alle andre brukere. Dette gjør du i ganske mange sammenhenger, selv om du tilsynelatende tror du ikke gjør det. Du tror åpenbart veldig godt om deg selv, og det skal du få lov til å gjøre.

Ok, det kan jeg forstå er irriterende og det er ikke noe jeg gjør med vilje, skal prøve å tenke på det fremover hvis det kan bidra til en bedre diskusjon. Det kan ha noe med måten jeg skriver på å gjøre kanskje? Jeg må til mitt forsvar bruke alderskortet her, og det er ikke på noen som helst måte ment å være nedsettende, man blir jo bare mer sikker på seg selv og sine meninger når man blir eldre.

I tillegg blir man kanskje mer finurlig i måten å uttrykke seg på, jeg tar faktisk meg selv i å helgardere noen ganger når jeg skriver - og det er kjedelig det - det er en slags (ubevisst) hersketeknikk så nok en gang: guilty as charged.

Til gjengjeld blir man kanskje mer diplomatisk, men noen ganger glipper det - og derfor spør jeg deg og Hoff om dere virkelig ikke føler dere truffet av noe av det jeg skrev på de siste sidene?

Endret av Solaar
  • Liker 3
Lenke til kommentar

En ting er å være uenig med noen, noe helt annet å kalle de for idioter/horer/fjotter/whatever osv.

Å si at man selv styrer unna personangrep er ikke å heve seg over andre, blir som å si at Hoff er en elitist når han sier at Solaar tar feil om at Hoff ikke bidrar med noe positivt.

Vesentlig forskjell spør du meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ok, men jeg spør deg igjen Jotun - synes du jeg er helt på viddene i kritikken jeg kommer med? Veldig konkret: Jeg synes at du og Hoff er spesielt skyldige når det kommer til å bruke personangrep i diskusjonsteknikk, dere skiller dere ut fra resten av fotballdelen av forumet her. Er det noe du/dere kanskje kunne tenkt litt over i fremtiden for vårt alles beste?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Føler det tilhører sjeldenhetene at eg tyr til personangrep. Kan godt påpeke at et innlegg er ren idioti. Det er ikke personangrep. Som innlegget til jr. over her. Det oser av tull og idioti, og enten er det bare for å provosere eller så har han ikke virkeligheten litt i nærheten engang.

Sier ikke at fyren er hverken teit, hore, idiot eller ei. Men hans mening er det.

Når det kommer til seriøsitet, så nei, det er overhodet ikke meg i alle sammenhenger. Og det kommer det aldri til å bli. Det er ikke for alle å skrive minimum 8 linjer i hvert innlegg, fylt til randen av gjennomtenkte meninger og dype filosofiske tanker. Da foretrekker eg klart å tydelig å si min mening så kort som mulig.

Det kan folk mislike. Men for å være helt ærlig: Eg personlig synes det er kjedeligere å lese småpatetiske innlegg fra folk som ikke er så mye bedre enn alle andre (dette har ikke så mye med deg å gjøre solaar, generell oppfatning) der disse klager på andres kvalitet.

DET er kjedelige innlegg det. Og nå i dag er det sport i å påpeke andres svakheter her på forumet. Se bare på innleggene over her. Det diskuteres ikke sak, fordi en eller annen person er inni bildet. Det generalisers, det som er sagt i f.eks RedCafe av Mr.X er min, Jotun, sin mening også. Slike ting lar du over her gå rett forbi når Emils kommer med deg, men når vi andre tar meningen til jr. der han insinuerer at united er en korrupt klubb som har dommere på lønnsslippen, da reagerer du ikke.

Det er lov å skrive helt latterlige ting på forumet, men det er ikke lov å si at det er latterlig?

Synd at du føler at eg angriper person hele tiden. Men som sagt, føler det går sport i å kalle noe personangrep. De som legger sin person i et innlegg på forumet her, burde kanskje også tenke litt over det i fremtiden for vårt alles beste?

Lenke til kommentar

Jotun, å begrunne hvorfor det er idioti og tull skal du få lov til, men det gjør du sjelden når det kommer noe som du kan oppfatte som kritikk mot klubben din. Det enkleste er som oftest bare å avfeie et innlegg du er uenig i som tull, eventuelt med et småironisk innlegg. At korrupsjon finnes, vet vi, at det finnes i/rundt engelske klubblag er ikke totalt urealistisk, ei heller umulig. Jeg la det frem som en mulighet, du reagerte, jeg svarte igjen. Den første som gikk på person, som du selv skriver; "Og nå i dag er det sport i å påpeke andres svakheter her på forumet. Se bare på innleggene over her. Det diskuteres ikke sak, fordi en eller annen person er inni bildet."

Hoff var den første til å gå på person. Jeg måtte visstnok skjerpe meg fordi jeg har en annen mening enn han. Hva har du å si til slik oppførsel Jotun?

Slik jeg oppfatter det Jotun, kommer du for det meste med små-ironiske innlegg som ikke har noen annen nytteverdi enn å befeste din posisjon her på forumet som "bølle". Det verste jeg ser på dette forumet er brukere som prøver å være noe større enn de er, drepe diskusjon og meninger. Og de som har holdningen om at alle som ikke har like lang tid, deler samme politisk korrekte syn eller som ikke har skrevet like mye på fotballdelen som andre, ikke har rett til å uttale seg som de vil uten å få slengt dritt mot seg, eller at de må trå forsiktig fordi de er nye. Når jeg har lest dine innlegg, samt flere av Man United-folka, får jeg denne oppfattelsen. Denne holdningen er det ikke bare jeg som har oppfattet, det er mange. Du vil også ha andre til å reagere på mine meninger? Fordi du reagerer betyr det at alle må gjøre det?

Særlig enkelte av Man United-folka virker å ha denne måten å opptre på slik jeg har oppfattet det.

Til slutt, en kommentar som moderatorer bør få med seg, som belyser problemstillingen jeg snakket om i avsnitt 2.

Hoff sitt spark mot de som ikke har en slik fantastisk jobb som han forventer folk har er helt forkastelig. Jeg kan ikke forstå hvordan det under noen omstendigheter kan tillates at slik får stå, etter min mening burde en slik kommentar medføre utestengelse i lang tid, for å gjøre det klart at slike kommentarer er totalt uakseptable. Her diskuteres ikke sak lenger, og det kommer tydelig frem hvilken holdning denne personen har.

Like tåpelig som alltid. Jesus for en gjeng. Fundamentalister nærmest.

Ha et flott liv i den vernede bedriften dere kvalifiserer dere for.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan være en kynisk dritt når jeg blir provosert, ikke noe problem med å innrømme det. Sånn, da har jeg sagt det siste jeg å har å si om den saken, så får dere fortsette å leve i fantasiverdenen hvor United kjøper dommere og driver med korrupsjon :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...