Solaar Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Uansett om denne tråden er død eller ikke, går det vel ann å diskutere hvordvidt man skal klage på dommerfeil eller ikke. På generell basis, så synes jeg ikke at feildømte cornere og innkast etc. ikke skal komme på kvoten "store dommerfeil". Dette er uavhengig om det er Man Utd eller Tottenham det er snakk om. Dersom vi skal telle med slike feil, så blir kampen "umulig" etter den første dommerfeilen, da det vil påvirke resultatet. Klart man kan, det er jo det vi gjør her. Eller, noen diskuterer, andre troller og bitcher. Poenget mitt var vel mer at det jeg tror du ønsket da du i sin tid startet denne tråden var å komme med en slags fasit ved sesongslutt eller for å understreke et poeng eller noe lignende og det falt jo i grus da du valgte å utelate enkelte lag fra tellingen og etterhvert fortalte at du ikke hadde mulighet til å følge opp tråden. Og dette er ikke noe negativt mot deg altså, jeg har full forståelse for at det ble slik. Poenget mitt er bare at denne tråden har vel ikke mye mer hensikt enn en generell diskusjon om dommeravgjørelsene i PL og der tror jeg at svaret er rimelig unisont uansett hvem vi spør her på forumet. Uansett om denne tråden er død eller ikke, går det vel ann å diskutere hvordvidt man skal klage på dommerfeil eller ikke. På generell basis, så synes jeg ikke at feildømte cornere og innkast etc. ikke skal komme på kvoten "store dommerfeil". Dette er uavhengig om det er Man Utd eller Tottenham det er snakk om. Dersom vi skal telle med slike feil, så blir kampen "umulig" etter den første dommerfeilen, da det vil påvirke resultatet. Det som skal regens som store dommerfeil er dermed: feilaktig utvisninger, feilaktig straffer, feilaktig annulerte mål og ting som påvirker kampen spillmessig og resultatmessig? Hvis man skulle hatt en tråd der man fører statistikk over dette så måtte det blitt noe sånt ja. Det er jo noe man kunne blitt enige om på forhånd, kanskje vi får til dette bedre neste år? Synes det er et strålende tiltak som Maefteda skal ha all ære for å ha påbegynt. Tror det har spart lagtrådene fra mye trolling også. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Istedet for en "tabell", kan vi føre opp lagene, og feil for og i mot (feilaktige straffer, utvisninger etc), og evt et poengsystem. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 Har alltid skrevet at det ikke var ment som en fasit, men rett og slett som en oversikt over alle viktige dommeravgjørelser i løpet av året. Dette var for å ha noe man kunne bruke dersom det oppsto en diskusjon på om dommerne hadde avgjort ligaen, ala det vi fikk for 2 år siden da Chelsea vant. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Absolutt. Poenget mitt er da at det ville vært enklere for trådstarter å følge med hvis kun ting innenfor rammene ble nevnt. Og som du sier vil statistikken i større grad hvert mer presis og korrekt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Om dette konseptet prøves igjen neste år, må det innføres strengere regler, der moderering må til får å fjerne konstant trolling\bitching. Klare regler og måte å føre opp dommerfeil. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hva med evt. 2 tråder? Hvor det i den ene tråden er kun trådstarter som oppdaterer/blogger resultatene fra runde til runde og i den andre hvor det rapporteres, dog saklig og korrekt. 1 Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Og for fredens skyld, "nøytrale" rapportører (ingen Spurs fan rapporterer mot Arsenal f.eks). Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 Har alltid hatt de rammene. Grunnen til at det ikke ble fullført var enkelte tørkeperioder der verken jeg eller noen andre fulgte noe særlig med på dommefeil. Er keen på å få til noe lignende neste år, men det trengs flere skikkelige bidragsytere. Skulle likt et system der først en hendelse blir satt fram, før man diskuterer og prøver å komme til en løsning. Selvsagt noen som måtte ha siste ord, men igjen, hadde ikke vært en fasit. 1 Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Din tråd, din avgjørelse etter min mening. Jeg kan alltids bidra, var ikke aktiv i starten av sesongen grunnet mye arbeid/reiser. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Foreslår at vi tar opp diskusjonen om hvordan vi løser det i forkant av neste sesong, det er et interessant konsept. 1 Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 Trenger ikke nødvendigvis være meg som bestemmer heller. En vet aldri hvor mye tid man får heller. Interessen for PL har vært på sitt laveste på noen år av naturlige grunner, tror likevel jeg får merå være opptatt med til neste år, men det får vi jo finne ut. 1 Lenke til kommentar
PSV Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Fans fra fem forskjellige lag har allerede gjort det: http://www.debatabledecisions.com/ 2 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Og hvor ligger kriteriet for dommerfeil på den siden? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Kan ikke påstå jeg stoler helt på den tabelen. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Da kan dere gå igjennom ukene hver for seg og se selv. De ligger alle der. 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Noe jeg ikke er enig i med den siden, men slik vil det nå alltid være. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 (endret) Noe jeg ikke er enig i med den siden, men slik vil det nå alltid være. Er Chelsea involvert? Da er det naturlig. På samme måte ville det vært håpløst om jeg skulle bedømt United-situasjoner, selv om vi begge hadde fått mange riktige. Endret 11. april 2012 av PSV Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Ja, men tenkte på at de mente det ikke var straffe når Fulham spilleren fikk ballen i hånden og den endret retning Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 (endret) Fans fra fem forskjellige lag har allerede gjort det: http://www.debatabledecisions.com/ Det jeg synes er hovedproblemet med den siden er at når man fører en slik tabell og ser f.eks på Stoke: De har 22 avgjørelser for og på den måten virker de å være et av de lagene som oftest har dommerne med seg. Samtidig tipper jeg at minst en fjerdedel av de avgjørelsene kom i kampen mot Spurs og da blir jo tabellen misvisende på en måte. Interessant side som vi vel alle har sagt mange ganger før, men den som alle andre slike sider har jo sine svakheter så jeg tror at grunnen til at vi som bruker diskusjon.no vil ha en egen tråd for det er vel fordi vi alle her stoler på hverandre, eller ihvertfall vet vi hvor vi hører hjemme og kjenner hverandres sympatier rimelig greit. Endret 11. april 2012 av Solaar 1 Lenke til kommentar
PSV Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Ja, men tenkte på at de mente det ikke var straffe når Fulham spilleren fikk ballen i hånden og den endret retning Åja, du leste nok "ref review" helt øverst der. De er skrevet av enkeltpersoner og vil høyst sannsynlig være litt biased. Det du burde se på er først og fremst "Debatable Decisions - Week X". Der er det fem/seks stykker som tar for seg situasjonene som oppstod i løpet av den og den runden. For United sin del ser det forøvrig slik ut (per gameweek 31): MANCHESTER UNITED: Avgjørelser FOR: R 03 Arsenal Patrice Evra (feilaktig straffe) R 05 Chelsea Chris Smalling (offside-mål) R 09 Man City Micah Richards (ingen straffe). R 20 Newcastle Demba Ba (ingen straffe) R 24 Chelsea Danny Welbeck (feilaktig straffe) R 28 West Brom Manchester United (feilaktig straffe) R 30 Fulham Danny Murphy (ingen straffe) Avgjørelser IMOT: R 03 Arsenal Andrej Arshavin (ikke rødt kort) R 04 Fulham Kevin Davies (ikke rødt kort) R 05 Chelsea Ashley Cole (ikke rødt kort) R 06 Stoke Jonathan Woodgate (ikke rødt kort og ingen straffe) R 13 Newcastle Hatem Ben Arfa (feilaktig straffe) R 16 Q.P.R. Danny Welbeck (feilannulering av mål) R 17 Fulham Danny Welbeck (ingen straffe) R 18 Wigan Javier Hernandez (ingen straffe) R 21 Bolton Zet Knight (ikke rødt kort) R 23 Stoke Patrice Evra (ingen straffe) Tre strake FOR, sikkert derfor det blåser litt i mediene om hvordan vi alltid får avgjørelsene til vår fordel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå