Gå til innhold

Dommerfeil PL 11/12

Maefteda

Anbefalte innlegg

Nei, det er Evans som dytter «wiganduden» inn i De Gea. Caldwell gjør ingenting annet enn å stå stille og være sterkere enn Utd-spillerne i den situasjonen. Soleklart feil, men jeg forstår at det kan være vanskelig å se med Utd-briller.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les din hore, den er ikke soleklar. Wiganduden dytter DDG inn i målet. Obstruksjon kalles det. Billig? Muligens. Soleklart feilaktig? Nei.

Evans fører jo spilleren i retning DeGea og holder ut en strak arm i stedet for å markere, jeg tror Wigan-spilleren markerer DeGea og samtidig prøver å unngå Evans.

DeGea er i ubalanse og veik.

9/10 dommere ville latt den gå, og det er linjedommeren som står 50 meter unna som anullerer.

Feilaktig spør du meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan skal vi holde følge med alt dersom vi skal telle en hver corner som er feildømt? Straffe, der er greit nok, lite å gjøre med, men en feildømt corner er ikke noe som bør komme på kvoten av store dommerfeil i mine øyne.

Straffen er soleklar riktignok.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Hvordan skal vi holde følge med alt dersom vi skal telle en hver corner som er feildømt? Straffe, der er greit nok, lite å gjøre med, men en feildømt corner er ikke noe som bør komme på kvoten av store dommerfeil i mine øyne.

Feilen i seg selv er ikke stor, og dermed ikke en stor feil, enig, men resultatet er katastrofalt.

Lenke til kommentar

Ja, men skal vi da telle hver gang det blir feil innkast også? Dommerfeil som går på cornere eller mindre gir ikke en såpass stor fordel at de bør telle. Den feilen er like stor som alle andre cornere som er feildømt. Det gir ikke Man Utd et free-pass til å slutte å spille forsvar uten å få skylden.

Lenke til kommentar

Straffen er soleklar riktignok.

Det er umulig kjære Maefteda og etter at du (forståelig nok) ga opp denne tråden så har den vel utviklet seg fra å være rimelig objektiv til å bli håpløst subjektiv og en ren bitchetråd. For at noe som dette skal lykkes så tror jeg vi måtte hatt en egen tråd for diskusjon rundt avgjørelsene og en tråd der en person, som hele fotballforumet er enig i er nøytral nok, fører opp tilfellene som er utvilsomme og kampavgjørende. Mao er det umulig å få til :hrm:

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Uansett om denne tråden er død eller ikke, går det vel ann å diskutere hvordvidt man skal klage på dommerfeil eller ikke. På generell basis, så synes jeg ikke at feildømte cornere og innkast etc. ikke skal komme på kvoten "store dommerfeil". Dette er uavhengig om det er Man Utd eller Tottenham det er snakk om. Dersom vi skal telle med slike feil, så blir kampen "umulig" etter den første dommerfeilen, da det vil påvirke resultatet.

Lenke til kommentar

Ja, men skal vi da telle hver gang det blir feil innkast også? Dommerfeil som går på cornere eller mindre gir ikke en såpass stor fordel at de bør telle. Den feilen er like stor som alle andre cornere som er feildømt. Det gir ikke Man Utd et free-pass til å slutte å spille forsvar uten å få skylden.

Beklager om jeg er uklar, dommerfeilen er etter mitt syn liten, grunnet at slike skjer så og si uansett, samt at dommeren er i en vanskelig posisjon, og linjedommeren er på andre siden, men resultatet er et mål.

Målet kommer dog først og fremst av en slett Rooney, og en straffe er så og si en 100% sjanse.

Uflaks.

Lenke til kommentar

Uansett om denne tråden er død eller ikke, går det vel ann å diskutere hvordvidt man skal klage på dommerfeil eller ikke. På generell basis, så synes jeg ikke at feildømte cornere og innkast etc. ikke skal komme på kvoten "store dommerfeil". Dette er uavhengig om det er Man Utd eller Tottenham det er snakk om. Dersom vi skal telle med slike feil, så blir kampen "umulig" etter den første dommerfeilen, da det vil påvirke resultatet.

Det som skal regens som store dommerfeil er dermed: feilaktig utvisninger, feilaktig straffer, feilaktig annulerte mål og ting som påvirker kampen spillmessig og resultatmessig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...