Gå til innhold

Dommerfeil PL 11/12

Maefteda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Feilaktig av dommeren når Song stempler Barton - skulle vært rødt.

Feilaktig av dommeren når Barton drar opp Gervinho etter at han faller lett i boksen og nærmest setter i gang en slåsskamp. Fikk gult kort - skulle vært et soleklart rødt kort.

Edit: Selvfølgelig må man legge til at det skulle vært straffe når Barton gyver løs på Gervinho.

Endret av Stefan_B
Lenke til kommentar

Takk, akkurat slik man skal gjøre. Kan skrive det litt bombastisk når det er solkeklart, som begge disse er i mine øyne, da det er ganske bred enighet om det. Dette kan selvfølgelig klages på, for det kommer nok mer kontroversielle hendelser i løpet av sesongen.

Lenke til kommentar

Nei, men han stoppet jo udiskutabelt ballen med hånda. Synes det er svært diskutabelt om det skulle vært straffe eller ikke. Har uansett lite å si da United vant til slutt.

Hva med fellingen av Torres. Fikk ikke med meg den under kampen, men synes det så ut som en felling. Usikker på om den var innenfor eller utenfor.

Lenke til kommentar

Chelsea skulle ikke hatt noen straffer i dag. Lampard faller så jeg blir direkte flau og Torres gjør mer ut av situasjonen enn det er. Jeg sa det i til noen som var her i sta "Hadde ikke Lampard filma hadde han sannsynlig blitt felt, men han velger å legge seg ned i steden."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Om du gidder kan du skrive opp antall forsøk på å lure dommeren. Torres kaster seg bakover akkurat når forsvarspilleren slipper = dive. Lampard kaster seg før det er kontakt = dive. Morsomt at noen syns det er straffe ETTER å ha sett reprisen.

Lenke til kommentar

Hadde også vært gøy å hatt med hvordan disse situasjonene påvirket utfallet av kampene, så man kunne regne seg fram til hvor mange poeng man vinner/taper på dommersituasjoner i løpet av en sesong.

Fin tråd, forresten. Har savnet en sånn en.

Det er jo det som er intressant. Blir mindre viktig når 5-0 scåringen er offside.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, men regner med at det finnes folk som husker kampene når de får en beskrivelse av det som skjedde. Tar gjerne forslag og har planer om å utrede mer i løpet av sesongen. Tror ikke jeg tar en slik tabell, da det blir veldig spekulativt, noe jeg husker fra da Dagbladet gjorde det i Tippeligaen.

Tråden er ment som en oversikt ikke en fasit.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Poll har tydeligvis ikke ennå tatt seg tid til å lære regelverket etter han ga seg ser jeg. Suarez påvirker spillet veldig mye i situasjonen der, og målet skulle vært avblåst for soleklar offside.

Hadde vel en lignende situasjon i fjor også. Husker ikke hvem vi spilte mot, men Kos hadde en ørliten touch på ballen som gikk til en motspiller som scoret. Det ble ikke dømt offside fordi Kos var borti ballen.

Dersom motstanderen er sist borti ballen før man scorer er det vel ikke offside. Ergo, Poll har rett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...