Gå til innhold

GTX 590 eller vente på nye AMD kort?

Rudde

Anbefalte innlegg

Hello, skjermkortet mitt er røket og jeg er på utkikk etter ett nytt ett, ett kriteriet for meg er at det støtte 3D gaming, prøvde dette på TG09 og syntes det var utrolig gøy.

Jeg vurderer altså GTX 590 og kjøpe det nå (når butikkene får det på lager) eller vente til de nye AMD kortene kommer.

Men jeg vet ikke hvordan 3D gaming fungerer med AMD kort, jeg har kun hørt om nVIDIA 3D vision og dette fungerer jo kun på nVIDIA kort. Er det noen AMD løsning rett rundt hjørnet? Eller som er her, kun at jeg ikke har hørt om den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Planen er å spille på 1920x1080 og oppgradere til 5760x1080 senere.

Prøv heller å skaffe deg et 2.5GB GTX 570 og oppgrader til SLI for bedre ytelse. 1.5GB VRAM kan bli noe snaut ved 5760x1080.

AMD er også bedre på flerskjermoppsett enn Nvidia, men om du har planer om 5760x1080 med 3DVision må du ha alvorlige mengder regnekraft og da blir det kanskje nødvendig med tre GTX 570 2.5GB eller GTX 580 3GB om du ønsker å ha mye eyecandy.

Personlig vil jeg anbefale deg å legge 3DVision-planene på hylla, kjøpe et eller to HD 6970 eller to GTX 570 2.5GB og kjøpe tre skjermer.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg ikke ha GTX 590 på 1920x1080 forresten? Jeg har kjørt GTX 295 på 1920x1200 noen år nå.

Og er GTX 590 no bedre på 1920x1200?

Fordi et enkeltkort er mer enn sterkt nok til å kjøre 99.9% av alle spill på 1920x1080 uten problemer. Å kjøpe et SLI-kort som yter 40% bedre enn et enkeltkort er ikke bare dumt, du vil også få dårligere gameplay grunnet microstutter. GTX 580 vil gi deg langt jevnere bildeflyt enn et GTX 590.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...