Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] CPUled og RAMled lyser rødt. (førstegangsbygger)

Anbefalte innlegg

Har nylig satt isammen min første PC.

Oppsett:

ASUS SABERTOOTH X58, Socket-1366

Intel® Core? i7-960 Processor

Fractal Design Newton R2 800W PSU

XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 "Dual Fan"

Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 2x4GB

Når jeg starter opp går alle vifter+HDD, men det kommer ikke noe signal til skjerm eller USB porter, og CPUled og RAMled lyser rødt. Har koblet begge PSU kontakter til HK 24pin+8pin. RAM er satt i slot A1 og B1, som det skal ifølge HKmanualen. Har prøvd å trykke på knappen ved siden av RAMen (og hold den inne en stund) men da starter bare maskinen på nytt og begge led'ene fortsetter å lyse.

trenger desperat hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ASUS SABERTOOTH X58, Socket-1366

Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 2x4GB

Hovedkortet har trippelkanalsminnearkitektur, dvs. at det støtter 3 eller 6 minnebrikker, en eller 2 i hver kanal. Du har valgt å bruke det som 2-kanals. Jeg ville trodd at dette skal gå helt fint, har selv satt opp et trippelkanals kort slik og det fungerte. Men bare for å ha prøvd det, start med kun en minnebrikke i A1, evt. i B1 eller C1 hvis ikke førstnevnte fungerer.

Før du gjør noen ting så bør du resette cmos i minst 30 sekunder slik at den starter som ny uten å huske gamle innstillinger.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hovedkortet har trippelkanalsminnearkitektur, dvs. at det støtter 3 eller 6 minnebrikker, en eller 2 i hver kanal. Du har valgt å bruke det som 2-kanals. Jeg ville trodd at dette skal gå helt fint, har selv satt opp et trippelkanals kort slik og det fungerte. Men bare for å ha prøvd det, start med kun en minnebrikke i A1, evt. i B1 eller C1 hvis ikke førstnevnte fungerer.

Før du gjør noen ting så bør du resette cmos i minst 30 sekunder slik at den starter som ny uten å huske gamle innstillinger.

ifølge manualen til HK skal det være mulig å sette opp slik jeg har gjort dette. skal teste ut på onsdag med å sette bare en minnebrikke i. er ikke i samme fylke som maskinen fra i går til onsdag :p har også fått tilgang på et helt nytt HK av samme modell, skal teste dette også på onsdagen så kommer tilbake da med oppdatering.

takk for hjelpa btw

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...