Gå til innhold

Valg av bredbånds leverandør

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe en stakkar med valg av bredbånd?

Har ikke peiling på oppsett av internett o.l men bruker internett stort sett 24/7. Så jeg vil kjøpe bredbånd av en leverandør som møter behovene mine.

Det jeg vil bruke nettet til er;

nedlastinger(Veldig mye)

generell sufring (Youtube, Facebook, 4chan, vg etc)

Onlinespill som minecraft, WOW og lignende.

Vil også ha muligheten til og hoste servere om det kan vær mulig.

Så det jeg trenger er rett og slett en kraftig og stabil linje som ikke koster godt over 500kr.

Noen forslag?

Har også kabel tv der jeg skal flytte, mange sier det er lurt å ta internett via den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å anbefale når jeg ikke vet hvor du bor eller hvordan det er der siden en leverandør kan være gull en plass men ræva en annen. Du burde finne ut om eventuelle leverandører der du skal flytte tilbyr fiberoptisk linje og om stasjonen er langt fra hvor du bor.

Jeg fant ut at et selskap som heter Mimer er i nærheten av hvor jeg bor, jeg hadde aldri hørt om de før men siden de var så nær ble de dem. Jeg betaler for 50mbs/50mbs linje og får 51mbs/51mbs levert til PCn, vanligvis får man rundt 20% under det man betaler for. Nettet mitt er heller aldri nede og jeg har en forsinkelse på 1 ms til leverandør, når jeg spiller CS og slikt så ligger pingen min på rundt 3-6 ms til vanlig.

Du kan for eksempel google "bredbåndsleverandør (hvor du bor)", det beste er kanskje å vente litt å forhøre deg med folk som bor i nabolaget om hvilken leverandør de har og hva slags resultat de får.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...