TheOats Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Lurer på ett par ting: Hvorfor tas ikke strøm med i beregningen av Bostøtte? Er ikke oppvarming av leiligheten en "bo utgift"? Å hvordan kan det ha seg at jeg som betaler 2600 i leie her jeg bor ikke får bostøtte når en jeg kjenner betaler 3000 å får over 1000 i bostøtte? Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Det er endel ting som spiller inn når det gjelder bostøtte. inntekt du hadde sist år, og om hybelen / boligen er godkjent for å få støtte. Det beste er å ringe selv og høre hvorfor du ikke fikk støtte Å når det gjelder kommentaren din Kule-Ku , ta deg sammen , det er 121.000 mennesker som får bostøtte fra husbanken her i landet, og de anbefaler enda flere og søke, rett og slett fordi de har krav på det. http://forbrukerportalen.no/Artikler/2011/gar_glipp_av_store_belop_i_bostotte 1 Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Det er endel ting som spiller inn når det gjelder bostøtte. inntekt du hadde sist år, og om hybelen / boligen er godkjent for å få støtte. Det beste er å ringe selv og høre hvorfor du ikke fikk støtte Å når det gjelder kommentaren din Kule-Ku , ta deg sammen , det er 121.000 mennesker som får bostøtte fra husbanken her i landet, og de anbefaler enda flere og søke, rett og slett fordi de har krav på det. http://forbrukerportalen.no/Artikler/2011/gar_glipp_av_store_belop_i_bostotte Prøvde å ringe men de har vist ferie eller noe frem til september. Endret 15. august 2011 av Runar Lenke til kommentar
Sivab Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Hei Det er kun husstander der det bor en pensjonist som får utgifter til strøm med i bostøtteberegningen. Dette er bestemt av Stortinget. Når det gjelder årsaken til at du ikke får bostøtte, så er det antakelig fordi du har for høy inntekt i forhold til boutgiftene dine. Du har relativt lave boutgifter sett i forhold til hva som er gjennomsnittlige boutgifter. På husbanken.no finner du en kalkulator som beregner bostøtte. Der kan du prøve deg fram for å se hva slags inntekt du måtte hatt for å få bostøtte. For øvrig vil jeg gjerne korrigere opplysninger som kom fram i et annet svar du fikk; det er riktig at det tidligere var ulike krav knyttet til boligen. Dette ble forandret i 2009 og nå er det kun krav at boligen må være en fullverdig helårsbolig. Mer informasjon finnes på husbanken.no. Jeg anbefaler også at du tar kontakt med kommunen hvis du har spørsmål om ordningen. Vennlig hilsen Siv Brynestad, Husbanken jeg og vil ha alt gratis!! hvorfor kan ikke jeg og få leiligheten betalt av staten? vil ha, vil ha, vil ha! Du vet vel for faen ikke noe om økonomien min! Det er endel ting som spiller inn når det gjelder bostøtte. inntekt du hadde sist år, og om hybelen / boligen er godkjent for å få støtte. Det beste er å ringe selv og høre hvorfor du ikke fikk støtte Å når det gjelder kommentaren din Kule-Ku , ta deg sammen , det er 121.000 mennesker som får bostøtte fra husbanken her i landet, og de anbefaler enda flere og søke, rett og slett fordi de har krav på det. http://forbrukerportalen.no/Artikler/2011/gar_glipp_av_store_belop_i_bostotte Prøvde å ringe men de har vist ferie eller noe frem til september. 2 Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Takk for svaret Å jeg får står forsåvidt hvorfor jeg ikke får bostøtte utifra det svaret jeg fikk. Men det virker bare litt rart for meg at han jeg kjenner som bare betaler 400.- mer enn meg får over 1000.- i bostøtte. Skal Ringe dem når de er tilbake fra ferien eller hva det nå var =P Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Bostøtten dekker ikke hele husleieutgiftene man har , så argumentet at han vil ha alt gratis blir ugyldig Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Takk for svaret Å jeg får står forsåvidt hvorfor jeg ikke får bostøtte utifra det svaret jeg fikk. Men det virker bare litt rart for meg at han jeg kjenner som bare betaler 400.- mer enn meg får over 1000.- i bostøtte. Skal Ringe dem når de er tilbake fra ferien eller hva det nå var =P Tjener/får dere like mye i måneden? Forøvrig hvis du føler at alt blir veldig trangt så kan du søke om støtte til strøm hos sosialen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå