Øyvind Kringstad Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Hei folkens. Jeg har nettopp klistret sammen en PC fra dele-lageret mitt som jeg tenker å selge lokalt her, og nå sitter jeg her og lurer på hvor mye jeg bør ta for den. De fleste delene har vært i sporadisk bruk i ca. 2år, bortsett fra hovedkort og prosessor som har ca. 4års bruk. Ha i tanke at kabinett/PSU/CPU-kjøler støtter ALT som er av hovedkort og skjermkort pr. i dag. Så det er veldig gode muligheter for oppgradering. Selv tenker jeg Kr.2500. Men, jeg vet ikke helt altså. Har nesten lyst å be om Kr.3000 når jeg ser hvor bra den jobber med CUDA oppgaver etc. Uansett, så er det snakk om bare selve PCen, uten skjerm, mus of tastatur. All orginal embalasje og tilbehør har jeg også. Noen folk liker sånt. Kabinett: Chieftec (Tower) LCX-01 (Modell: SL-SL-B = Sølv/Sort) ATX, svært Midi-Tower i stål, 2x 3.5" og 5x 5.25" drivebays, Frontpanel med 2x USB2.0, 1x IEEE1394 Firewire, Audio og Mic + Multikortleser (og et lite 512MB MS PRO DUO som jeg bare slenger med gratis) Strømforsyning: Thermaltake Toughpower 850W PSU, Model: W0131 RE, Modulær, Active PFC, 80+ Standard, Nvidia SLI/AMD CrossFireX Certified. Hovedkort: MSI K9N Diamond, nForce 590 SLI + MCP55PXE Chipset, Socket AM2, DDR2 533/667/800, HT 2.0, 2x PCI-E x16 (Rev.1.x), 2x PCI-E x1, 2x PCI, 6x SATA II (RAID 0/1/0+1/5 Support), 1x IDE, 1x FDD, 2x LAN (Dual Gigabit LAN Support), 10x (Max) USB 2.0, Firewire, 2x PS/2, Creative 7.1 Channel Audio. Prosessor: AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz, (DualCore), 2MB cache, Socket AM2, 125W TDP. Jeg slenger også med en gratis reserve prosessor av samme typen, men med 2.4Ghz som har vært brukt i ca. 1 år. Prosessor-Kjøler: Zalman CNPS9700 NT + CS4A/CS5B KIT (Nvidia Edition), Green LED Fan, 4pin PWM. Kan brukes med Intel Socket 775/1155/1156/1366 og AMD Socket 754/939/940/AM2/AM2+/AM3/AM3+. Helt ny. Minne: Corsair Dominator 8GB (4x2GB) DDR2, PC8500 (1066MHz), CL-5-5-5-15-2T, 2.1v, DHX HeatSpreaders, Nvidia/Corsair Extended Performance Profiles (EPP) Support. Hard Disk: Samsung Spinpoint T166 (Model: HD501LJ) 500GB, 7.200 RPM, S-ATA II, 16MB cache. Optisk: Samsung DVD-RW SH-S203, S-ATA, Lightscribe. Nesten aldri brukt. Skjermkort: 2 stk. XFX GeForce 8800GTS 512 (MB), 2x DVI/VGA, Reference Clocks/Design, DirectX 10, HDCP, CUDA, PhysX, SLI (2x), PCI-E 2.0. Lenke til kommentar
Rippler Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Steike. PCen min er nesten identisk med din. Litt kraftigere CPU og et annet kabinett, ellers lik. Jeg undersøkte hva jeg kunne få for min for en 2- 3 måneder siden og fikk laber respons på 4000kr. Det er fremdeles såpass med power i den PCen at jeg vil si den er verdt 3500, om ikke mer, men desverre er det slik at prisen på elektronikk generelt stuper fort. Jeg husker hve jeg betalte for 2stk 8800GTS den gang de vart ny. Se hva det er verdt i dag... Mitt råd er å ikke selge den med mindre du må. Sett den til å farme bitcoins eller være en slags lokal server/seedbox/whatever i stedet dersom du kan det. Bruksverdien tror jeg er større enn det du kan få i penger for den. TL;DR: JEg tror du får solgt den for 2,5k. Kanskje t.o.m. 3k. M.v.h: Rippler Lenke til kommentar
Øyvind Kringstad Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 Hei, Rippler. Du sier det som jeg tenker det selv altså. "Bruksverdien" overskygger pengene jeg vil få for den. Problemet er bare at dette er PC nr.3 og jeg har to Core-i7 PC'er som gjør alt arbeidet her nå. Det sure faktum er jo at jeg betalte Kr.1995 bare for den strømforsyningen for 2 år siden, fra Netshop.no den gangen. Dyr butikk. Dyrt merke. heh Jeg prøvde meg litt på Folding@Home og litt sånt, men det blir liksom bare høyere strømregning når du har en 850W PSU som står og suger kraftverket tomt dag og natt. Enda må jeg si at jeg er bra overrasket over hvor bra de gamle skjermkortet jobber med CUDA greier. Jeg har sett opptil 90FPS i videoformat-konvertering med DVDFab (single pass). Det klarer ikke nye i7-2600+GTX580 maskinen min engang. Der er det altså bare 1 stk. GTX580 da. Når jeg paret opp de to 8800GTS 512 kortene med i7-860'en min, så kjørte jeg Batman Arkham Asylum i FullHD oppløsning med 4xAA og 8xAF, med normal PhysX og hadde ene skjermkortet satt til å bare jobbe med PhysX. Det ER faktisk gode skjermkort, enda. Jeg har lyst å stange hodet i veggen hver gang jeg tenker på å selge den PC'en så billig, men på den annen side så er det jo kriminelt å la den sitte i et skap å samle støv. :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå