Gå til innhold

Bananholder

anaconda

Anbefalte innlegg

Eg synest i alle fall at bananene har like god smak om dei ligg i kjøleskapet. Faktisk betre sidan dei er litt kjølige.

Det blir sitat mot sitat når det gjeld kva som skjer med ei banan i kjøleskapet.

Once they get to the right stage, however, you can put them in the refrigerator for up to two weeks. The outside will turn black, but the fruit is still quite edible. If you end up with a lot of overripe bananas and can't bear to make another loaf of banana bread, cut them into chunks, wrap them in plastic wrap and put them in the freezer. When you want a sweet treat this summer, just pop one in your mouth.
I confirm this observation. With the exception that I have never tried to put under-ripe bananas into the refrigerator.

I suppose one of the main "reasons" to not put bananas in the fridge is that they turn really, really ugly on the outside. And the way food looks is often an important factor in our choice of food.

I secondly confirm this observation. You CAN put a ripe banana into a fridge for up to about 2 weeks and it still stays fresh. The outside looks really misleading, since it turns black within several days and appears to be rotting.
Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes også bananer holder seg bedre og smaker bedre om de ligger i kjøleskap. Kjølig banan er bedre enn "lunken" eller varm banan. I tillegg blir de av erfaring mye raskere brune/flekkete av å ikke ligge i kjøleskap.

Endret av Mokko
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når jeg jobbet i butikk krevde BAMA at vi ikke hadde bananer på kjølen, men i et passelig kjølig lokale (~18-20 grader).

Sikkert fordi mange bananer kjem halvmodne til butikken. Eg har uansett verken ein butikk eller Bama på kjøkenet mitt.

Eg er klar over at dei fleste anbefaler å ha bananene i romtemperatur, men dei held seg lengre i eit kjøleskap.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...