Zeph Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Eg synest i alle fall at bananene har like god smak om dei ligg i kjøleskapet. Faktisk betre sidan dei er litt kjølige. Det blir sitat mot sitat når det gjeld kva som skjer med ei banan i kjøleskapet. Once they get to the right stage, however, you can put them in the refrigerator for up to two weeks. The outside will turn black, but the fruit is still quite edible. If you end up with a lot of overripe bananas and can't bear to make another loaf of banana bread, cut them into chunks, wrap them in plastic wrap and put them in the freezer. When you want a sweet treat this summer, just pop one in your mouth. I confirm this observation. With the exception that I have never tried to put under-ripe bananas into the refrigerator.I suppose one of the main "reasons" to not put bananas in the fridge is that they turn really, really ugly on the outside. And the way food looks is often an important factor in our choice of food. I secondly confirm this observation. You CAN put a ripe banana into a fridge for up to about 2 weeks and it still stays fresh. The outside looks really misleading, since it turns black within several days and appears to be rotting. Endret 13. august 2011 av Zeph Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Du skal absolutt kvervulere ja. Bananer holder seg ikke bra i kjøleskap. Hvis man spiser dem ganske raskt går det ok. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Du skal absolutt kvervulere ja. Bananer holder seg ikke bra i kjøleskap. Hvis man spiser dem ganske raskt går det ok. Kvifor held dei seg då fint i mitt kjøleskap? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Har du dem liggende lenge før du spiser dem da? Ikke lyv. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Spørs korleis du definerer lenge, men eg har sikkert hatt dei liggande i ei veke. I dag forsvinn dei normalt i løpet av 3-5 dagar. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 3 dager går bra. Kommer også litt ann på temperaturen i kjøleskapet. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) og nok et emne går langt OT. zeph, som moderator burde du vite bedre ..... http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=banana+hanger Endret 13. august 2011 av Sangesland Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Synes også bananer holder seg bedre og smaker bedre om de ligger i kjøleskap. Kjølig banan er bedre enn "lunken" eller varm banan. I tillegg blir de av erfaring mye raskere brune/flekkete av å ikke ligge i kjøleskap. Endret 13. august 2011 av Mokko Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 Har bestilt meg en sånn bananholder 2 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Når jeg så overskriften tenkte jeg først at her er det en kar som nedverdiggjør kvinner ganske grovt, men så handlet det faktisk om en bananholder... Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Bananen er en tropisk frukt, den trives nok ikke særlig i kjøleskap. Og den er selvølgelig enda bedre når den er litt brun, da er stivelsen er gjort om til fruktose. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Tynt skall og litt brunprikkete, men er den veldig veldig brun inni, så klarer jeg ikke å spise den. Mange av dere som spiser 1-3 bananer pr dag ? Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 3 eller mer hver dag, ja. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Eg synest dei er best når dei er knallgule og faste utan brune flekker. Det går sikkert med 5-7 bananer kvar dag. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Trodde jeg tok bra nok vare på mine bananer med mitt bananfutteral, men jeg må vist ha en bananholder også. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 hehehe. epic banana thread! Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Vel, dem gjør jo ikke det da. Kvifor? Samtlige sitat hevder det. Når jeg jobbet i butikk krevde BAMA at vi ikke hadde bananer på kjølen, men i et passelig kjølig lokale (~18-20 grader). Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Når jeg jobbet i butikk krevde BAMA at vi ikke hadde bananer på kjølen, men i et passelig kjølig lokale (~18-20 grader). Sikkert fordi mange bananer kjem halvmodne til butikken. Eg har uansett verken ein butikk eller Bama på kjøkenet mitt. Eg er klar over at dei fleste anbefaler å ha bananene i romtemperatur, men dei held seg lengre i eit kjøleskap. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå