Trusselvurdering Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Hepp. Har gått til innkjøp av noen nye komponenter, men det ser ikke ut til å ha gått helt smertefritt. Oppsett Hovedkort ASUS Sabertooth P67 Prosessor Intel i5 2500K Minne Corsair Vengeance 12GB Skjermkort Gainward GeForce GTX 580 SSD Corsair SSD Force Series F115 HDD Samsung SpinPoint F3 1TB Strømforsyner og DVD-rom er tatt med videre fra forrige oppsett. Når jeg starter maskinen så hopper den først raskt gjennom et par oppstartsbilder, før den ender opp med følgende beskjed: Reboot and Select proper Boot deviceor Insert Boot Media in selected Boot device and press a key Jeg kan se både DVD-rom, SSD og HDD i BIOS, og jeg får beskjeden uavhengig av hvilke komponenter jeg prioriterer å boote opp fra. Har også prøvd å bytte om på SATA-tilkoblingene, men det har ikke hjulpet. Akkurat nå har jeg SSD på SATA6G_1, HDD på -_2 og DVD-rom på -_3. SATA mode står på AHCI. Noen tips? Googleresultatene hintet for det meste til at CD-rom er ødelagt, men det tviler jeg sterkt på, da den fungerte utmerket før jeg satt inn de nye delene. Setter pris på svar. Endret 13. august 2011 av KEBABavSVIN Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Kanske et dumt spørsmål. Men du nevner ikke operativssytem. Er det installert på korrekt enhet? Lenke til kommentar
Trusselvurdering Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 Kanske et dumt spørsmål. Men du nevner ikke operativssytem. Er det installert på korrekt enhet? Windows 7. Det er installasjons-CDen jeg forsøker å fyre opp. Jeg vet også at CDen fungerer, så det er ikke der problemet ligger. Lenke til kommentar
frank b Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 gå inn bios,boot menu,boot device priority,sett SDD som 1 boot dvd-rom 2 Lenke til kommentar
Trusselvurdering Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 gå inn bios,boot menu,boot device priority,sett SDD som 1 boot dvd-rom 2 og jeg får beskjeden uavhengig av hvilke komponenter jeg prioriterer å boote opp fra. Fungerer ikke. Lenke til kommentar
frank b Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 tror jeg ville flyttet sata 6g til sata,sata 6g trer ikke i kraft før os er installert,sata 6g = marvell 9123 controller den er satt til IDE Lenke til kommentar
Trusselvurdering Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 tror jeg ville flyttet sata 6g til sata,sata 6g trer ikke i kraft før os er installert,sata 6g = marvell 9123 controller den er satt til IDE Prøvde uten hell. Lenke til kommentar
Trusselvurdering Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 Var ikke verre enn å kjøre inn Windows fra USB-stikke nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå