Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med skjermkortdriver

Anbefalte innlegg

Hei. Skulle starte WoW tidligere idag og fikk opp meldingen "Cannot find a suitable display device". Googlet det og fant ut at jeg skulle oppdatere driverene til skjermkortet. Har brukt dxdiag til å se hvilket skjermkort jeg hadde før, men når jeg brukte det idag så stod det ikke der. Har ikke brukt denne pcen på en stund, men den jeg bruker til vanlig er ødelagt. Syntes å huske jeg hadde Nvidia GeForce 9800 GT skjermkort på denne, så jeg lastet ned nyeste drivers til det. Installerte driverne og rebootet maskinen og når den startet opp igjen var skjermen helt skurrete, akkurat som om skjermkortet var ødelagt. Men når den var ferdig startet opp var alt normalt, bortsett fra at skjermen var "treigere" og når jeg prøver å starte lette spill som bare f.eks kabal kommer denne meldingen opp: "Maskinvareakselerasjon er enten deaktivert eller støttes ikke av skjermkortdriveren, noe som kan gi en redusert spillopplevelse. Kontroller at du har den seneste skjermkortdriveren installert og at maskinvareakselerasjon er slått på." Vet ikke hvordan jeg slår på maskinvareakselerasjon, og har akkurat lastet ned nyeste drivers til skjermkortet. Hva skal jeg gjøre? :S

Har windows vista.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk SIW til å finne ut nøyaktig hvilket kort du har her. Har du ikke brukt SIW før så er det et veldig lettfattelig program så etter et par museklikk vil du fort skjønne hvor du finner infoen. Om ikke så gi en tilbakemelding her så får du sikkert hjelp til det.

Deretter går du til produsentens hjemmeside og laster ned korrekt skjermdrivere derfra. Om det ikke hjelper vil jeg tro det er kortet som synger på siste verset. Kanskje noen andre vet om andre muligheter, men dette er de 2 første stegene mot en løsning jeg ville valgt.

Håper jeg kunne være til hjelp.

Mvh:

Rippler

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...