pakini Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Har aldri ringt 112, men har ringt 02800 2 ganger, 1 gang da det sto 2 stk oppi hagen min og styrte på med motorsag, de kom etter en stund, og tok med seg 2 polakker, som trodde det var lov å sage hvor som helst! Ringte og når jeg kjørte på en hjort kl 2 om natten, men da sendte de viltnemda, men politimannen var veldig grei, og spurde flere ganger om det gikk fint med meg. Når det gjelder nr 02800, så har det vært i mange år, trodde de fleste visste om det! Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Vi lot den selvsagt kjøre, men jeg tenkte på andre ting også. I bråde bremsninger, knappe svinger etc, ville sofaen danset rundt på hengeren og forårsaket en skrens. Derfor jeg sier at man da heller bør vurdere å ta seg en kjøre pause så slipper man å bekymre seg for at det er noe du kommer midt oppi. Problemet er at man utsetter andre bilister for fare ved å gjøre dette. Og da er man like langt. Husk at man kan miste førerkortet for å ikke stanse ved siden av en krasjet bil, og vis det går til retten så er man like langt vis man ikke varsler om en bil som vingler som en alkoholiker. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 (endret) Har ringt 02800 ved flere anledninger, men Politiet har hver gang vist lunken interesse. "Vi skal se på saken", har vært gjengangeren. 112 har jeg også ringt, da det stod om liv. Jeg oppga kort og konsist hva som hadde skjedd og hvor, men ble likevel overøst av spørsmål. Lite effektivt. Først når de fikk inn flere anrop om samme hendelse, fikk de ut fingeren. Endret 14. august 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Problemet er at man utsetter andre bilister for fare ved å gjøre dette. Og da er man like langt. Husk at man kan miste førerkortet for å ikke stanse ved siden av en krasjet bil, og vis det går til retten så er man like langt vis man ikke varsler om en bil som vingler som en alkoholiker. Nå tror jeg du skal lese posten min en gang til. Jeg har ikke sagt noe om å utsette andre for fare. Jeg sier bare at istede for at du selv utsetter deg for unødig fare kan du selv ta en kjøre pause for å unngå å kjøre samtidig med personen du har meldt inn. Det er jo helt klart at du skal stoppe dersom du kommer til et ulykkested, det er ingen som sier deg imot på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå