Gå til innhold

Beskrivelsen av de ulike evalueringsnivåene

Anbefalte innlegg

Jeg synes dette virker svært lovende - de tre evalueringsnivåene skulle kunne dekke de flestes behov og ønsker. :thumbs:

Jeg synes ikke det skal legges opp til at man skal kunne velge bort det å få evaluering - da stimuleres det indirekte til å bruke Digit som kun et galleri - som det er nevnt tidligere i denne tråden finnes det andre fora som trolig er bedre egnet for dette.

Det jeg videre tenker om dette er at jeg mener evalueringskodene bør presenteres på hver billedside i Bildekritikken - hvis man må bruke infosidene for å tilegne seg disse kodene og for videre å holde dem friskt i minne tror jeg det hele vil renne ut i sanden og så er vi like langt. :blink:

Disse tre enkle setningene som beskriver nivåene tar liten plass på billedsiden og alle som er innom og som ønsker å kommentere bilder vil lett kunne se dem. :new_woot:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jeg meget enig i, Astrid. Det er viktig at Det kommer opp sammen med Exifinfo og annet under bildet hvilken evalueringsnivå bildet sorterer under. Gjerne bør dette også vises i forumet all den tid jeg skjønner det er en del som velger å kommentere via forumdelen.

Lenke til kommentar

Jeg tviler litt på at evalueringskoder kommer på plass i dag, men her er i alle fall en smakebit :) : (klikk på bildet for stor versjon)

post-222538-0-86003000-1313507781_thumb.jpg

Ser berre lækkert ut! :thumbup:

Lurer bare på om hvorfor Beskrivelse må inneholde minst 30 tegn når det ikke er et "påkrevd" felt... , virker kanskje litt ulogisk.

Må gjerne gjøre Beskrivelse om til et "påkrevd" felt (jeg beskriver alltid bildet før det legges ut), men det er nok muligens delte meninger om akkurat det. Ser at mange laster opp bilde uten idag .... :hmm:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Må gjerne gjøre Beskrivelse om til et "påkrevd" felt (jeg beskriver alltid bildet før det legges ut), men det er nok muligens delte meninger om akkurat det.

Det ble gjort rett etter skjermskuddet ble lastet opp :)

Det har vært mange innspill om at vi har mange bilder, men få (skikkelige) kommentarer. Å tvinge folk til å skrive litt om bildene sine tror jeg kan hjelpe på dette.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Må gjerne gjøre Beskrivelse om til et "påkrevd" felt (jeg beskriver alltid bildet før det legges ut), men det er nok muligens delte meninger om akkurat det.

Det ble gjort rett etter skjermskuddet ble lastet opp :)

Det har vært mange innspill om at vi har mange bilder, men få (skikkelige) kommentarer. Å tvinge folk til å skrive litt om bildene sine tror jeg kan hjelpe på dette.

Ser veldig bra ut dette! :thumbs:

Ser ut til at det kan bli en veldig så spennende ettersommer/høst/vinter osv. på digit ..

Krible, krible.... :blush:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tviler litt på at evalueringskoder kommer på plass i dag, men her er i alle fall en smakebit :) : (klikk på bildet for stor versjon)

post-222538-0-86003000-1313507781_thumb.jpg

Ser berre lækkert ut! :thumbup:

Lurer bare på om hvorfor Beskrivelse må inneholde minst 30 tegn når det ikke er et "påkrevd" felt... , virker kanskje litt ulogisk.

Må gjerne gjøre Beskrivelse om til et "påkrevd" felt (jeg beskriver alltid bildet før det legges ut), men det er nok muligens delte meninger om akkurat det. Ser at mange laster opp bilde uten idag .... :hmm:

Dette tror jeg er en liten tankevekker

Dere er ikke redd for at dere vil fryse en del medlemmer ut ved å tvinge dem til å skrive 30 tegn om bildet sitt før de legger det ut. Tror kanskje det burde være enten mindre antall tegn eller helt frivillig.

RAK-foto :dribble:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sitat:

"Dette tror jeg er en liten tankevekker"

Sitat slutt:

Denne lille setningen er jo over 30 tegn, så da krever det jo ikke så mye. :whistle:

Vel verdt å prøve synes jeg, men ikke noen stor sak å gå tilbake på det om så skulle bli nødvendig.....:thumbup:

Endret av smort1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Brukerens tanker om eget bilde eller evt tilleggsinfo om f.eks bruk av blitz osv bør ledsage de fleste bilder på en bildekritikk. Her kan også bruekren skrive litt mer om hva han f.eks ønsker tilbakemleinger på, hva han er usikker på om fungerer osv. Synes slett ikke dette er noen dum tanke. Ellers blir det fort et sted man tankeløst kan dumep opp bilder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette tror jeg er en liten tankevekker

Dere er ikke redd for at dere vil fryse en del medlemmer ut ved å tvinge dem til å skrive 30 tegn om bildet sitt før de legger det ut. Tror kanskje det burde være enten mindre antall tegn eller helt frivillig.

RAK-foto :dribble:

Det kan godt være slik at beskrivelse er kun påkrevd på de to høyeste nivåene.

Er du ikke interessert i å skrive en beskrivelse om bildet, så er du vel ikke så opptatt av tilbakemeldingene heller?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags informasjon utover EXIF skulle være interessant å få på en solnedgang eller ei flue på en hestehov?

Jeg ble overrasket over hvor lite egentlig 30 tegn er, så det burde ikke være vanskelig å kunne skrive det. Vi må prøve å være litt mere positive til ting og tang her - ikke lete med lykt og lupe etter negative ting.

RAK-foto :thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags informasjon utover EXIF skulle være interessant å få på en solnedgang eller ei flue på en hestehov?

Hva fotografen ville oppnå med bildet, hva fotografen lurer på eller ville hatt forslag på til hva som kunne vært gjort annerledes, hva slags teknikk og ekstrautstyr som ble brukt, hva som er gjort og ikke gjort i etterbehandlingen, hvor det er tatt og litt av hvert annet?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ble overrasket over hvor lite egentlig 30 tegn er, så det burde ikke være vanskelig å kunne skrive det. Vi må prøve å være litt mere positive til ting og tang her - ikke lete med lykt og lupe etter negative ting.

Uff da, så det er ikke rom for meningytringer altså?

Lenke til kommentar

Uff da, så det er ikke rom for meningytringer altså?

Jo da, så absolutt, men det jeg mener er at det er lov å tenke litt positivt også.

RAK-foto :w00t:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så du mener at om jeg har en annen mening enn deg, så tenker jeg ikke positivt?

Om du leser litt nøye så kommenterte jeg i VI-form -og da mener jeg også meg selv sammen med andre. Og så blir denne debatten lit tullete om du skal hold på å kverrulere slik. Synes det er artig med en sakelig debatt.

RAK-foto :roll:

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...