Nessi Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Hei Har dette kittet av Kingston: http://www.tweaktown.com/reviews/3027/kingston_hyperx_ddr3_2000_cl8_khx2000c8d3t1k3_6gx_6gb_memory_kit/index2.html Er ganske ny på det med overklokking, men for øyebklikket kjører min i7 920 D0 på 4,0ghz med 1.2250v v-core. Idle på ca 42-45 grader cpu med Corsair A70 cpu kjøler. DRAM Frequency står på 1523mhz (er usikker på hvor høyt jeg kan da disse brikkene) Har som sagt ikke klokket mye før. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Jeg vil ikke deraile tråden din, men jeg vil bemerke at å overklokke frekvensen på RAM på den platformen du bruker (spesiellt når du allerede har 1524Mhz) vil gi veldig lite ekstra praktisk ytelse. Grunnen er at du allerede har ekstremt mye minnebåndbredde å gå på i denne platformen og ergo er det ikke en flaskehals i noe annet enn rene minnebenchmarks. Anandtech har kjørt noen gode tester på dette om du vil lese mer. Kort sagt er det neppe vits i bruke tid på overklokke den delen av systemet. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå